صفحه اصلی > مکمل های بدنسازی : پودر سفیده تخم مرغ برای بدنسازی (آلبومین) | مزایا، عوارض و نحوه مصرف

پودر سفیده تخم مرغ برای بدنسازی (آلبومین) | مزایا، عوارض و نحوه مصرف

پودر سفیده تخم مرغ, مجله پارسی پودر

قطعا ورزشکاران زیادی را دیده اید که از پودر سفیده تخم مرغ برای بدنسازی استفاده میکنند. خود تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی مغذی است. با این حال، این بمب های کوچک پروتئینی حاوی مقادیر زیادی کلسترول و کالری هستند که بیشتر آن ها در قسمت زرده تخم مرغ یافت می شود. پودر سفیده تخم مرغ به عنوان مکمل آلبومین نیز شناخته می شود، دارای بیشترین مقدار پروتئین است. مکمل آلبومین یکی از بهترین منابع پروتئینی برای بدنسازی است. همچنین افرادی که نمی توانند آن را از طریق غذا دریافت کنند و نیاز به جبران پروتئین دارند، مصرف پودر سفیده تخم مرغ را انتخاب می کنند.

با این حال، چه چیزی باعث می شود آلبومین یک پروتئین متفاوت باشد؟ مزایا و معایب پودر سفیده تخم مرغ چیست؟ آیا می توان با استفاده از این پروتئین، افزایش توده عضلانی و کاهش چربی بدن را بهینه کرد؟

پودر سفیده تخم مرغ, مجله پارسی پودر

پودر سفیده تخم مرغ چیست؟

مکمل پودر سفیده تخم مرغ(آلبومین) به عنوان یک مکمل غذایی و ورزشی تولید می‌شود و معمولاً به عنوان یک منبع پروتئین برای بدنسازان و ورزشکاران و … مورد استفاده قرار میگیرد. این پودر تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ استخراج می‌کنند و سپس آن را خشک کرده تا به شکل پودر سفیدی تبدیل شود.

مکمل پودر سفیده تخم مرغ غنی از پروتئین است و معمولاً برای افرادی که به دنبال افزایش مصرف پروتئین در رژیم غذایی خود هستند و یا برای افرادی که به دنبال افزایش حجم و وزن اند توصیه میشود، آلبومین به عنوان یک راه برای تقویت عضلات و تأمین پروتئین بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مکمل معمولاً در برنامه‌های تغذیه برای بدنسازان، ورزشکاران، و افرادی که نیاز به افزایش مصرف پروتئین دارند، استفاده می‌شود.

به عنوان یک منبع پروتئین، پودر سفیده تخم مرغ می‌تواند به تنوع رژیم غذایی کمک کند و به اضافه کردن پروتئین به غذاها و نوشیدنی‌ها کمک کند. از طریق مخلوط کردن آن با شیر، آب، یا سایر مواد غذایی می‌توانید مصرف آن را آسان‌ تر کنید. با این حال، قبل از مصرف هر نوع مکمل یا مکمل پودری، توصیه می‌شود که با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که مصرف آن به نظرات شخصی و نیازهای سلامتی شما منطبق است.

 

پودر سفیده تخم مرغ, مجله پارسی پودر

پودر سفیده تخم مرغ برای افزایش حجم:

پودر سفیده تخم مرغ به منظور کمک به بدنسازان و سایر ورزشکاران استقامتی و قوی جهت بهبود توده عضلانی کلی و همچنین قدرت و میزان عملکرد کلی آن ها طراحی شده است.

این پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ رشد ماهیچه ای مورد نظر را تحریک می کند. مطالعات نشان داده است که این پروتئین آنچه را که سنتز پروتئین عضلانی نامیده می شود، هدایت می کند.

خواص پودر سفیده تخم مرغ در بدنسازی:

  • ترمیم و عضله سازی: سرشار از پروتئین است که بدن برای ترمیم و عضله سازی به آن نیاز دارد. این امر آن را به یک محصول عالی برای بدنسازی و کاهش وزن تبدیل می کند.
  • کمک به کاهش وزن: مکمل آلبومین با ایجاد توده عضلانی بدون چربی و تسریع ترمیم عضلات بعد از تمرین یا بعد از آسیب، به کاهش وزن کمک می کند. این یک روش عالی برای احساس سیری است و به شما کمک می کند بعد از غذا احساس سیری کنید. مطالعات نشان می دهد زنانی که پروتئین خود را تا 30 درصد از کالری مصرفی افزایش داده اند، روزانه 441 کالری کمتر مصرف می کنند که منجر به کاهش 11 پوندی در 12 هفته می شود.
  • فاقد کلسترول و چربی: بسته به محصول، فاقد کلسترول و چربی است. همچنین یک پروتئین کامل است. بدن برای ساخت ماهیچه و ترمیم بافت به اسیدهای آمینه ضروری نیاز دارد. متأسفانه بدن قادر نیست به طور طبیعی همه اسیدهای آمینه مورد نیاز خود را تولید کند و این ها را فقط می توان از غذاهای خاصی به دست آورد.
پودر سفیده تخم مرغ, مجله پارسی پودر
  • سرشار از مواد معدنی و ویتامین: پروتئین سفیده تخم مرغ همچنین دارای مقادیر زیادی مواد معدنی و ویتامین ها از جمله 1.3 میکروگرم فولات، 2.3 میلی گرم کلسیم، 6.6 میکروگرم سلنیوم، 4.9 میلی گرم فسفر، 53.8 میلی گرم پتاسیم و 3.6 گرم منیزیم است .
  • منبع بسیار خوب پروتئین با کیفیت: همچنین توجه داشته باشید که تخم مرغ بالاترین نمره قابلیت هضم پروتئین را دارد.
  • به بهبود ترکیب بدن و میزان عملکرد آن کمک می کند: مطالعات انجام شده نشان می دهد که کاربران توانسته اند میزان مقاومت را نیز افزایش دهند.
  • ایده آل برای گیاهخواران و افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند: در مکمل آلبومین لاکتوز حذف می شود . متعاقبا گرفتگی معده و احساس نفخ برطرف می شود.
  • هضم آسان: از آنجا که هضم آن کند است، در مقایسه با پروتئین آب پنیر، می توان آن را در هر زمان از روز استفاده کرد.

پیشنهاد ما : پودر پروتئین پگاه

عوارض مصرف پودر سفیده تخم مرغ چیست؟

 از آنجا که این محصول، پروتئین است، هیچ عوارض جانبی قابل توجهی ندارد. البته این مکمل برای افراد با مشکلات کلیوی یا کبدی یا افرادی که از برخی رژیم ها پیروی می کنند، توصیه نمی شود. با این حال، برای افراد سالم، مکمل آلبومین عوارض جانبی قابل توجهی ندارد. تنها ممکن است در برخی افراد نفخ جدی ایجاد کند.

البته توجه داشته باشید که مقدار مصرف پودر سفیده تخم مرغ را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

معایب پودر سفیده تخم مرغ:

مصرف پودر سفیده تخم مرغ در بدنسازی ار آنجایی که کلسترول و چربی ناچیزی دارد معایب خاصی نیز ندارد(البته این مکمل را باید از فروشگاه معتبر بخرید تا خیالتان راحا باشد)؛ اما از معایب دیگر پودر سفیده تخم مرغ میتواند عوارض آن برای افراد حساس به پروتئین تخم مرغ باشد. 

همچنین توجه داشته باشید که پودر سفیده تخم مرغ را به اندازه مناسب مصرف کنید تا به دلیل پروتئین بالا فشار و عوارضی را روی کبد و کلیه ها ایجاد نکند.

 

نحوه مصرف پودر سفیده تخم مرغ در بدنسازی:

پودر سفیده تخم مرغ, مجله پارسی پودر

میزان پودر پروتئین که باید روزانه مصرف کنید با وزن بدن شما و اهدافی که می خواهید به آن ها برسید، ارتباط دارد.

می توان گفت که اندازه قاشق مکمل برای بزرگسالان معمولا 30 گرم است. برای افراد سالم نیز دوز 1-2 قاشق از در روز توصیه می شود و نباید از این دوز صرف نظر کرد.

اگر هدف از تمرین حفظ توده عضلانی طبیعی است، حتی می توانید دوز پیشنهادی را کاهش دهید. مکمل آلبومین را می توان در آب یا شیر حل کرد . برای بهبود جذب اسیدهای آمینه در بدن، بهتر است پودر سفیده تخم مرغ را به همراه یک میان وعده حاوی کربوهیدرات و قند کم بنوشید.

همچنین، اگر از غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت ، تخم مرغ و ماهی استفاده می کنید ، باید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید . تا بدانید چقدر به پودر نیاز دارید تا پروتئین روزانه بیش از حد مصرف نشود . زیرا ممکن است بر کبد فشار و کلیه ها فشار وارد کند.

برای دریافت حداکثر سود از مصرف مکمل آلبومین متخصصان تغذیه مصرف آن را به شرح زیر توصیه می کنند:

برای مشاهده قیمت و خرید پودر سفیده تخم مرغ کلیک کنید.

میزان مصرف پودر سفیده تخمه مرغ برای بدنسازی:

برای بدنسازی چقدر پودر سفیده تخم مرغ مصرف کنیم؟

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که ورزشکاران در روز می‌توانند حدود 2-3 عدد تخم مرغ تازه را در رژیم غذایی خود در نظر بگیرند. هر تخم مرغ تازه حاوی حدود 3.5 گرم سفیده (آلبومین) است. به عبارت دیگر، می‌توانید حدود 7 گرم پودر سفیده تخم مرغ را به عنوان جایگزین تخم مرغ تازه در رژیم غذایی خود استفاده کنید. اما باید توجه داشته باشید که میزان مصرف پودر سفیده تخم مرغ باید با توجه به نیازهای شخصی، فعالیت و ورزش هر فرد تعیین شود.

اگر پودر سفیده تخمه مرغ مصرف میکنید باید فعالیت بدنی داشته باشید و به یاد داشته باشید آلبومین را با آب یا مایعات زیاد مصرف کنید.

در نظر داشته باشید که میزان مصرف پودر سفیده تخم مرغ باید با دقت مدیریت شود، زیرا مصرف زیاد ممکن است به مشکلات سلامتی منجر شود. مصرف بیش از حد پودر سفیده تخم مرغ ممکن است به کبد، کلیه، استخوان‌ها، سیستم ادراری و حتی به باروری زنان آسیب برساند. بنابراین، مشورت با مربی و متخصص تغذیه در مورد مقدار مناسب مصرف پودر سفیده تخم مرغ بسیار حیاتی است.

پودر سفیده تخم مرغ, مجله پارسی پودر

بهترین زمان مصرف مکمل سفیده تخم مرغ:

1- صبح:

در ساعات صبح، ماهیچه های شما به دریافت پروتئین نیاز دارند. برای دریافت این پروتئین به ویژه اگر یک روز قبل در باشگاه ورزش کرده اید، بهتر است مکمل پروتئین را با یک صبحانه کامل ترکیب کنید . زیرا این باعث ایجاد بلوک های ایده آل برای ماهیچه ها می شود.

2- بعد از ورزش:

توصیه می شود نیم ساعت بعد از ورزش مکمل آلبومین را استفاده کنید تا انرژی یا پروتئین مورد نیاز بدن برای تحریک روند عضله سازی تامین شود.

علاوه بر این، نوشیدن مخلوط بلافاصله بعد از تمرین از تجمع کورتیزول که هورمونی است که پس از فعالیت بدنی ترشح می شود، جلوگیری می کند و وجود آن ممکن است از رشد توده عضلانی جلوگیری کند .

3- قبل از تمرین:

اختلاف نظر زیادی بین متخصصان تغذیه در مورد زمان مصرف پودرهای پروتئینی مختلف وجود دارد . مطالعه ای که در دانشگاه بیرمنگام انجام شد نشان داد که مصرف پودر پروتئین قبل یا بعد از تمرین تفاوت و اهمیتی ندارد.

دو گروه تحقیقاتی نشان دادند که مصرف پودر پروتئین قبل و بعد از تمرین نتایج مشابهی برای بهبود عضلات بعد از ورزش و افزایش توده عضلانی به همراه داشت.

سخن آخر

پروتئین آلبومین یک مکمل غذایی است که از پروتئین های سفیده تخم مرغ تهیه شده است و برای ورزشکارانی که فعالیت بدنی شدید انجام می دهند مناسب است. سفیده تخم مرغ یکی از محبوب ترین و کامل ترین مکمل های پروتئینی است که توسط بدنسازان مورد استفاده قرار می گیرد و نتایج بسیار خوبی دارد. این پروتئین به رشد و حفظ توده عضلانی کمک می کند.

این محصول حاوی ویتامین B6 است که از متابولیسم طبیعی پروتئین و گلیکوژن و متابولیسم طبیعی انرژی پشتیبانی می کند. مکملی که توسط این فروشگاه عرضه می شود، دارای ۷۶ درصد پروتئین خالص و چهل گرم در هر پیمانه است. در واقع هر چهار گرم مکمل آلبومین حاوی یک عدد سفیده تخم مرغ است. همچنین این مکمل دارای هضم آسان و قدرت جذب بالا می باشد.

مزیت فوق العاده دیگر این است که پروتئین شیر نیست و بنابراین دارای حداقل آثار لاکتوز است. تخم مرغ منبع غنی از پروتئین با کیفیت بالا است . اما هنوز هم بسیاری از مردم خوردن آن ها را با مصرف بیش از حد چربی و کلسترول که در زرده وجود دارد، مرتبط می دانند. پودر سفیده تخم مرغ یک روش فوق العاده مقرون به صرفه برای افزایش مصرف پروتئین است.

خلاصه مقاله :

مکمل آلبومین یکی از بهترین منابع پروتئینی برای بدنسازی است. تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی و مغذی است. اما به خاطر مقادیر بسیار بالای کلسترول و کالری؛ بسیاری نمیتوانند آن را از طریق زژیم غذایی دریافت کنند. پروتئین پودر سفیده تخم مرغ به عنوان مکمل آلبومین نیز شناخته می شود، دارای بیشترین مقدار پروتئین است و همچنین هضم آسان و قدرت جذب بالا دارد.

منابع

tacticalelitefitness | dicasdemusculacao | lifestyleden

1 تا 5 ( راست ب چپ )

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 9

هنوز امتیازی داده نشده .

malmir

دیدگاه کاربران (7 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید