صفحه اصلی > مکمل های بدنسازی : بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بانوان

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بانوان

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بانوان,مکمل بدنسازی بانوان, مجله پارسی پودر

در دنیای بدنسازی بانوان، بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در زنان ممکن است یک چالش باشد. بسیاری از بانوان به دنبال این مکمل ها هستند که به آن‌ها کمک کند تا عضلات خود را تقویت کرده و وزن بیشتری کسب کنند، اما بدون اینکه به دنبال افزایش بیش از حد چربی‌های باشند.

در این مقاله، قصد داریم به بررسی بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بانوان بپردازیم. در این راستا، مصرف مکمل‌های مختلف می‌تواند یک راه حل مؤثری باشد. از مکمل‌های پروتئینی و کربوهیدراتی تا مکمل‌های آمینو اسید‌ها و کراتین، همه را به‌طور جامع مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: بهترین مکمل های افزایش حجم عضلات

مقدار مکمل مورد نیاز بانوان برای افزایش وزن و حجم به عوامل مختلفی از جمله سن، وزن، سطح فعالیت و اهداف تناسب اندام بستگی دارد. همیشه دستورالعمل های روی برچسب محصولات را دنبال کنید و در صورت عدم اطمینان با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.
اکثر مکمل ها برای بانوان در صورت مصرف طبق دستورالعمل بی خطر هستند. با این حال، برخی از عوارض جانبی احتمالی وجود دارد، بنابراین مهم است که قبل از مصرف با پزشک خود صحبت کنید. به خصوص اگر باردار هستید، شیرده هستید یا شرایط پزشکی خاصی دارید، احتیاط کنید.
برخی از مکمل ها می توانند برای زنان باردار یا شیرده مضر باشند. قبل از مصرف هر گونه مکمل جدید در دوران بارداری یا شیردهی، حتما با پزشک خود صحبت کنید. برخی از مکمل هایی که باید از آنها اجتناب کرد عبارتند از ویتامین A، ویتامین E، کافئین، Echinacea.
بله، برخی از مکمل های بدنسازی می توانند با داروهای تجویزی تداخل داشته باشند. مهم است که قبل از مصرف هر گونه مکمل جدید با پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر دارو مصرف می کنید.

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بانوان چیست؟

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بانوان,مکمل بدنسازی بانوان, مجله پارسی پودر

برای افزایش وزن و حجم در بانوان، چیزی به عنوان بهترین مکمل وجود ندارد. انتخاب مکمل مناسب به اهداف فردی، شرایط سلامتی، رژیم غذایی و عادات ورزشی شما بستگی دارد.

با این حال، برخی از مکمل‌ها می‌توانند در کنار یک برنامه غذایی سالم و متعادل و تمرینات ورزشی منظم به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنند.

در اینجا چند نمونه از مکمل‌های محبوب برای افزایش وزن و حجم در بانوان آورده شده است:

  • پروتئین: پروتئین برای ساخت و ترمیم عضلات ضروری است. پودر‌های پروتئینی مانند پروتئین وی، کازئین و پروتئین گیاهی می‌توانند به شما کمک کنند تا به اندازه کافی پروتئین در روز دریافت کنید.
  • کراتین: کراتین یک ترکیب طبیعی است که در عضلات یافت می‌شود. این ماده می‌تواند به افزایش قدرت و استقامت شما کمک کند و همچنین ممکن است به ریکاوری عضلات بعد از تمرینات کمک کند لزا مکمل خوبی برای افزایش وزن و حجم در بانوان است.
  • گینر‌ها: گینر‌ها مکمل‌های پودرمانندی هستند که حاوی پروتئین، کربوهیدرات و کالری هستند. این مکمل‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا کالری بیشتری در روز دریافت کنید و به مرور زمان وزن اضافه کنید.
  • آمینو اسید‌های شاخه دار (BCAAs): BCAAs سه اسید آمینه ضروری هستند که در عضلات یافت می‌شوند. این اسید‌ها، که از مکمل‌های محبوب برای افزایش وزن و حجم در بانوان هستند، می‌توانند به ریکاوری عضلات بعد از تمرینات کمک کنند و همچنین ممکن است به رشد عضلات کمک کنند.
  • کافئین: کافئین می‌تواند به افزایش سطح انرژی و عملکرد شما در حین تمرینات کمک کند.
  • مولتی ویتأمین: مصرف یک مولتی ویتأمین می‌تواند به شما اطمینان دهد که تمام ویتأمین‌ها و مواد معدنی ضروری را در روز دریافت می‌کنید، به خصوص اگر در دریافت مواد مغذی از طریق رژیم غذایی خود مشکل دارید.

مهم است تاکید شود که بهتر است قبل از مصرف هر گونه مکمل تغذیه‌ای توصیه‌های پزشک یا متخصص تغذیه‌ای خود را دریافت کنید یا با مربی ورزشی خود مشورت کنید تا بتوانید بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بانوان را انتخاب کنید.

جهت مشاهده و خرید پروگینر 50 50 کلیک کنید

 

نکاتی برای انتخاب بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بانوان

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بانوان,مکمل بدنسازی بانوان, مجله پارسی پودر

  • قبل از مصرف هر گونه مکمل، با پزشک خود مشورت کنید.
  • مکمل‌ها را فقط از منابع معتبر و باکیفیت خریداری کنید.
  • دستورات روی جلد مکمل را به دقت مطالعه کنید و از دوز توصیه شده تجاوز نکنید.
  • به بدن خود گوش دهید و در صورت مشاهده هرگونه عوارض جانبی، مصرف مکمل را قطع کنید.
  • به یاد داشته باشید که بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بانوان جایگزین یک رژیم غذایی سالم و متعادل و تمرینات ورزشی منظم نیستند.
  • همچنین باید به طور منظم ورزش کنید، به خصوص تمرینات قدرتی که به ساخت عضلات کمک می‌کنند.
  • برای افزایش وزن و حجم در بانوان به طور مؤثر و پایدار، باید بر یک برنامه غذایی سالم و مغذی تمرکز کنید که کالری کافی برای حمایت از اهدافتان را فراهم کند.
  • با صبر و حوصله و تلاش مداوم، می‌توانید به اهدافتان برای افزایش وزن و حجم دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: برنامه غذایی افزایش وزن بانوان + غذاهای چاق کننده

 

بهترین پروتئین برای بدنسازی بانوان

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بانوان,مکمل بدنسازی بانوان, مجله پارسی پودر

برای بانوان بدنساز، بهترین پروتئین پروتئینی است که به طور کامل با نیاز‌ها، اهداف و شرایط سلامتی آن‌ها مطابقت داشته باشد. هیچ پروتئینی به طور ذاتی برای همه بانوان بدنساز بهترین نیست.

پروتئین، پایه‌ای اساسی در ساختار عضلات و اصلاحات بدنی است. برای بانوانی که به دنبال تقویت و تعادل بدن، افزایش عملکرد و افزایش استقامت هستند، انتخاب مناسبی از پروتئین ضروری است. اما انتخاب از بین انواع مختلف پروتئین‌ها ممکن است گیج‌کننده باشد. بهترین مکمل ها برای افزایش وزن و حجم در بانوان قطعا شامل برخی پروتئین ها خواهند شد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 

انتخاب پروتئین مناسب در بانوان برای افزایش وزن و حجم به عوامل مختلفی بستگی دارد:

نوع تمرینات: تمرینات قدرتی، استقامتی یا ترکیبی

اهداف بدنسازی: افزایش عضله، کاهش وزن یا حفظ وزن

بودجه: قیمت پروتئین‌های مختلف می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

ترجیحات شخصی: طعم، بافت و قابلیت هضم

 

با این حال، برخی از انواع پروتئین‌ها در بین بانوان بدنساز برای افزایش وزن و حجم محبوب‌تر هستند:

پروتئین وی: پروتئین وی به سرعت جذب بدن می‌شود و منبع خوبی از اسید‌های آمینه ضروری برای عضله‌سازی است.

کازئین: پروتئین کازئین به آرامی هضم می‌شود و می‌تواند به شما کمک کند تا در طول روز احساس سیری کنید و عضلات خود را در طول شب ریکاوری کنید.

پروتئین گیاهی: پروتئین گیاهی منبع خوبی از پروتئین برای بانوان گیاهخوار و وگان است.

جهت مشاهده و خرید پروتئین وی ایزوله هیلمار 90 درصد کیلک کنید

 

نکاتی برای انتخاب بهترین پروتئین برای بدنسازی بانوان

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بانوان,مکمل بدنسازی بانوان, مجله پارسی پودر

برای انتخاب بهترین پروتئین برای بدنسازی بانوان می توانید با یک متخصص تغذیه یا مربی ورزشی مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند به شما در انتخاب بهترین پروتئین و بهترین مکمل ها برای افزایش وزن و حجم بانوان که برای شما مناسب است کمک کنند.

  • به برچسب محصول توجه کنید. به دنبال پروتئینی باشید که حاوی اسید آمینه‌های ضروری باشد و قند و چربی کمی داشته باشد.
  • پروتئین را امتحان کنید و ببینید که چه احساسی دارید. برخی از افراد ممکن است به برخی از انواع پروتئین نسبت به سایرین حساسیت داشته باشند.
  • به بودجه خود توجه کنید. پروتئین‌های مختلف می‌توانند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند.


در اینجا چند نمونه از پروتئین‌های محبوب برای بدنسازی بانوان آورده شده است:

Optimum Nutrition Gold Standard ۱۰۰% Whey: این پروتئین وی منبع خوبی از اسید آمینه‌های ضروری است و طعم‌های مختلفی دارد.

MuscleTech Casein Gold : این کازئین به آرامی هضم می‌شود و می‌تواند به شما کمک کند تا در طول روز احساس سیری کنید و عضلات خود را در طول شب ریکاوری کنید. این مکمل از بهترین مکمل ها برای افزایش وزن و حجم در بانوان است.

Sunwarrior Blend : این پروتئین گیاهی منبع خوبی از پروتئین برای بانوان گیاهخوار و وگان است.

به یاد داشته باشید که پروتئین تنها بخشی از یک برنامه غذایی سالم برای بدنسازی بانوان است. شما همچنین باید از رژیم غذایی متعادل و مغذی که حاوی کربوهیدرات و چربی کافی باشد پیروی کنید و به طور منظم ورزش کنید تا به اهدافتان برسید.

بیشتر بخوانید: انواع پروتئین وی و بهترین زمان مصرف پروتئین وی

 

بهترین پروتئین وی برای بانوان

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بانوان,مکمل بدنسازی بانوان, مجله پارسی پودر

همانطور که قبلاً هم گفتم، انتخاب بهترین پروتئین وی برای بانوان به نیاز‌ها، اهداف و شرایط سلامتی فرد بستگی دارد و نمی‌توان یک پروتئین را به طور قطعی به عنوان بهترین معرفی کرد.

با این حال، می‌تونم برخی از معیار‌های مهم برای انتخاب پروتئین وی مناسب را به شما بگویم و همچنین چند نمونه از پروتئین‌های وی باکیفیت که در ایران محبوب هستند را معرفی کنم.

معیار‌های انتخاب پروتئین وی

انتخاب پروتئین وی (یا ویگان) ممکن است بر اساس چندین معیار مختلف انجام شود، این شامل نیازهای تغذیه‌ای شخص، اهداف تناسب اندام، ملاحظات پزشکی، و ارزش‌های فرهنگی یا اخلاقی است.

با توجه به معیارهای زیر، انتخاب مناسب‌ترین پروتئین وی برای شخص ممکن است متفاوت باشد و نیاز به مشورت با یک تغذیه‌ شناس دارد تا با توجه به نیازها و شرایط خاص، بهترین گزینه را انتخاب کند.

در ادامه چند تا مهمترین معیار‌های انتخاب پروتئین وی را مشاهده می کنید:

نوع پروتئین وی: پروتئین وی ایزوله، کنسانتره و هیدرولیز شده انواع مختلف پروتئین وی هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

محتوای پروتئین: به دنبال پروتئینی باشید که حداقل ۲۰ گرم پروتئین در هر وعده داشته باشد.

محتوای اسید آمینه: اطمینان حاصل کنید که پروتئین وی حاوی تمام اسید آمینه‌های ضروری برای بدن باشد.

محتوای قند و چربی: به دنبال پروتئینی با قند و چربی کم باشید.

طعم: پروتئین وی در طعم‌های مختلفی موجود است، بنابراین طعمی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید.

قیمت: قیمت پروتئین وی می‌تواند از برندی به برند دیگر و از فروشگاهی به فروشگاه دیگر به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

برند: از برند‌های معتبر و شناخته شده پروتئین وی خرید کنید.

نظرات مصرف‌کنندگان: قبل از خرید پروتئین وی، نظرات سایر مصرف‌کنندگان را مطالعه کنید.

جهت مشاهده و خرید پروتئین وی کنسانتره DMV هلند (80درصد) + آنالیز آزمایشگاه کلیک کنید

 

پروتئین‌های وی محبوب برای بانوان در ایران

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بانوان,مکمل بدنسازی بانوان, مجله پارسی پودر

 

برای آشنایی با برخی از روتئین‌های وی محبوب که بانوان در ایران استفاده می کنند، با ما همراه باشید. پروتئین‌های وی (گیاهی) در بازار ایران به طور متداول در دسترس هستند و مورد استفاده بسیاری از بانوان بدنساز و ورزشکاران برای اهداف ورزشی و افزایش وزن و حجم در بانوان قرار می‌گیرند.

  • USN Pure Isolate : این پروتئین وی ایزوله با خلوص بالا، طعم‌های متنوع و قیمت مناسب، یکی از محبوب‌ترین مکمل ها در بین بانوان ایرانی است.
  • Optimum Nutrition Gold Standard ۱۰۰% Whey Isolate : این پروتئین وی ایزوله از برند معتبر Optimum Nutrition، کیفیت بالا و طعم‌های دلپذیری دارد.
  • DYMATIZE ISO۱۰۰: این پروتئین وی ایزوله با قابلیت هضم بالا و محتوای چربی و قند پایین، برای بانوان با حساسیت‌های غذایی مناسب است.
  • مگنوم گلد وی: این پروتئین وی کنسانتره با قیمت مناسب و طعم‌های متنوع، برای بانوان مبتدی که به دنبال یک پروتئین وی باکیفیت هستند مناسب است.
  • دینامیت وی BPI Sports : این پروتئین وی کنسانتره با محتوای BCAA بالا به ریکاوری عضلات بعد از تمرینات کمک می‌کند و مکملی مناسب برای افزایش وزن و حجم در بانوان است.
  • سلوکر وی سلوکر: این پروتئین وی کنسانتره با قابلیت هضم بالا و محتوای چربی و قند پایین، برای بانوان با حساسیت‌های غذایی مناسب است.

نکات مهم:

  • قبل از مصرف هرگونه مکمل، با پزشک خود مشورت کنید.
  • به دوز توصیه شده روی جلد محصول توجه کنید و از آن تجاوز نکنید.
  • پروتئین را به عنوان بخشی از یک برنامه غذایی سالم و متعادل و همراه با تمرینات ورزشی منظم مصرف کنید.

بیشتر بخوانبد: مواد تشکیل دهنده پروتئین وی

 

بهترین مکمل کراتین برای بدنسازی بانوان

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بانوان,مکمل بدنسازی بانوان, مجله پارسی پودر

همانطور که قبلاً هم گفتم، انتخاب بهترین مکمل کراتین برای بدنسازی بانوان به نیاز‌ها، اهداف و شرایط سلامتی فرد بستگی دارد و نمی‌توان یک مکمل را به طور قطعی به عنوان بهترین معرفی کرد.

با این حال، می‌تونم برخی از معیار‌های مهم برای انتخاب مکمل کراتین مناسب را به شما بگویم و همچنین چند نمونه از مکمل‌های کراتین باکیفیت که در ایران برای افزایش وزن و حجم در بانوان محبوب هستند را معرفی کنم.

معیار‌های انتخاب مکمل کراتین

معیارهای انتخاب مکمل کراتین می‌تواند بسته به اهداف و وضعیت شخصی شما متفاوت باشد، اما در کل، مهمترین معیارهایی که می‌توان برای انتخاب مکمل کراتین در نظر گرفت را با هم بررسی خواهیم کرد.

نوع کراتین: رایج‌ترین انواع کراتین عبارتند از کراتین مونوهیدرات، کراتین نیترات، کراتین بافر شده و کراتین مایکروسکرپونایز شده. هر کدام از این انواع مزایا و معایب خاص خود را دارند.

کیفیت: از برند‌های معتبر و شناخته شده کراتین خرید کنید و به دنبال محصولاتی باشید که توسط آزمایشگاه‌های مستقل تأیید شده باشند.

طعم: کراتین در طعم‌های مختلفی موجود است، بنابراین طعمی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید.

قیمت: قیمت مکمل کراتین می‌تواند از برندی به برند دیگر و از فروشگاهی به فروشگاه دیگر به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

نظرات مصرف‌کنندگان: قبل از خرید مکمل کراتین، نظرات سایر مصرف‌کنندگان را مطالعه کنید.

جهت مشاهده و خرید کراتین اولترا پاور پگاه کلیک کنید

 

مکمل‌های کراتین محبوب برای بانوان در ایران

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بانوان,مکمل بدنسازی بانوان, مجله پارسی پودر

تا حدودی در ایران نیز برخی از مکمل‌های کراتین، به ویژه در بین بانوان، محبوبیت یافته‌اند. این محبوبیت ممکن است به دلیل افزایش توجه به فیزیکی فعالیت‌های ورزشی در بانوان و نیز تبلیغات و اطلاعاتی باشد که درباره مزایا و کاربردهای احتمالی مکمل‌های کراتین در بین بانوان منتشر شده است.

مکمل‌های کراتینی از جمله بهترین مکمل ها برای افزایش وزن و حجم در بانوان هستند. در ادامه برخی از مکمل‌های کراتین محبوب برای بانوان در ایران را معرفی خواهیم کرد:

مگنوم کراتین: این مکمل کراتین مونوهیدرات با قیمت مناسب و کیفیت بالا، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در بین بانوان ایرانی است.

Optimum Nutrition Micronized Creatine Powder :این مکمل کراتین مایکروسکرپونایز شده به راحتی جذب بدن می‌شود و به شما کمک می‌کند تا از فواید کراتین به سرعت بهره‌مند شوید.

دینامیت کراتین BPI Sports: این مکمل کراتین با فرمول ترکیبی از انواع مختلف کراتین، به شما کمک می‌کند تا حداکثر قدرت و حجم عضلانی را بدست‌آورید.

گلوکوزامین کراتین سلوکر: این مکمل علاوه بر کراتین، حاوی گلوکوزامین نیز هست که به سلامت مفاصل کمک می‌کند.

 

نکات مهم:

  • قبل از مصرف هرگونه مکمل، با پزشک خود مشورت کنید.
  • به دوز توصیه شده روی جلد محصول توجه کنید و از آن تجاوز نکنید.
  • مکمل کراتین را به عنوان بخشی از یک برنامه غذایی سالم و متعادل و همراه با تمرینات ورزشی منظم مصرف کنید.
  • مصرف کراتین را به تدریج شروع کنید و به بدن خود زمان دهید تا به آن عادت کند.
  • اگر دچار عوارض جانبی مانند حالت تهوع، درد معده یا اسهال شدید، مصرف کراتین را قطع کنید و با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: مکمل کراتین برای افزایش وزن | چاقی با کراتین

 

قیمت مکمل بدنسازی بانوان

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بانوان,مکمل بدنسازی بانوان, مجله پارسی پودر

قیمت مکمل بدنسازی بانوان در ایران به نوع مکمل، برند، طعم، وزن و فروشگاه بستگی دارد. به طور کلی، قیمت مکمل‌های بدنسازی بانوان در ایران از حدود 1.500.000هزار تومان تا 5 الی 7 میلیون تومان برای هر بسته متغیر است.

در اینجا چند نمونه از قیمت‌های تقریبی مکمل‌های بدنسازی بانوان در ایران آورده شده است:

پروتئین وی: ۸۰۰تا ۱ میلیون تومان برای ۵۰۰ گرم

کراتین: ۸۰۰تا ۱ میلیون تومان برای ۳۰۰ گرم

گینر: ۱ تا ۲ میلیونتومان برای ۱. ۵ کیلوگرم

آمینو اسید‌های شاخه دار (BCAA): ۱ تا ۹۰۰هزار تومان برای ۳۰۰ گرم

مولتی ویتأمین: ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای ۶۰ قرص

جهت مشاهده و خرید پروتئین وی 80 درصد اولترا پاور پگاه کلیک کنید

 

برخی از برند‌های محبوب مکمل بدنسازی بانوان در ایران

از جمله برند‌های محبوب مکمل بدنسازی بانوان در ایران می توان به Optimum Nutrition، دینامیت شاپ، مگنوم، گلوکوزامین، سلوکر، USN و BPI Sports اشاره کرد. شما می‌توانید مکمل‌های بدنسازی بانوان را از فروشگاه‌های آنلاین و حضوری لوازم ورزشی و داروخانه‌ها خریداری کنید.

برای خرید مکمل بدنسازی بانوان باید در نظر داشته باشید که قبل از خرید مکمل، با پزشک یا مربی ورزشی خود مشورت کنید، به دنبال مکمل‌هایی باشید که از برند‌های معتبر و شناخته شده باشند، برچسب محصول را به دقت مطالعه کنید، به دنبال مکمل‌هایی باشید که حاوی مواد مغذی مورد نیاز شما باشند،به تاریخ انقضای محصول توجه کنید و مکمل‌ها را در جای خنک و خشک نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: مکمل خانگی بساز و با خرید مکمل خداحافظی کن

 

سخن پایانی:

در این مقاله، به بررسی بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بانوان پرداختیم و راهکار‌هایی را برای انتخاب مکمل‌های مناسب و بهینه ارائه کردیم. از مکمل‌های پروتئینی و کربوهیدراتی گرفته تا مکمل‌های آمینو اسید‌ها و کراتین، تمامی گزینه‌های موجود را به‌طور جامع مورد بررسی قرار دادیم.

همچنین، در این مقاله به بررسی اثرات مثبت مصرف بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بانوان بر عملکرد ورزشی، سلامتی و ترکیب بدن بانوان پرداختیم. ‌امیدواریم که این اطلاعات به شما کمک کرده باشد تا به دستاورد‌های خود در دنیای ورزش و بدنسازی برسید.

به‌طور خلاصه، با انتخاب بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بانوان و همراهی با برنامه تمرینی و تغذیه‌ای مناسب، می‌توانید به رشد و تقویت عضلات خود بپردازید و به اهداف بدنی خود دست یابید. ‌امیدواریم که این مقاله به شما در انتخاب بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم کمک کرده باشد و به شما در رسیدن به تناسب اندام و سلامتی بیشتر کمک نماید.

 

myprotein

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

Ali Rahimi

دیدگاهتان را بنویسید

وی ایزوله 1/399/000
close slider

پروتئین وی