صفحه اصلی > خواندنی و مکمل های بدنسازی : بتا آلانین چیست ؟ + فواید , معایب و نحوه مصرف | راهنمای کامل

بتا آلانین چیست ؟ + فواید , معایب و نحوه مصرف | راهنمای کامل

بتا آلانین, مجله پارسی پودر

هر ورزشکاری، از علاقه ‌مند به تناسب اندام گرفته تا حرفه‌ ای، هر روز در سفری برای پیشرفت است . خواه این به معنای تنظیم روابط عمومی جدید، شکست دادن رقبا یا صرفا احساس قوی ‌تر و اعتماد به نفس بیشتر باشد. بتا آلانین می تواند ورزشکار را در همه این موارد تقویت کند. بتا آلانین به عنوان ماده اصلی برای فرمولاسیون تغذیه ورزشی، به ساخت عضلات بهتر و سریع تر کمک می کند. هم چنین به ما کمک می کند تمرکز، انرژی و قدرت را به دست آوریم. وقتی صحبت از افزایش قدرت، رشد و استقامت عضلانی می شود، این ماده سلاح مخفی ورزشکاران است.

بتا آلانین چیست؟

بتا آلانین, مجله پارسی پودر

بتاآلانین یک اسید آمینه غیر پروتئینی است که به طور طبیعی در بدن تولید می شود. ترکیب با هیستیدین، یک دی پپتید به نام کارنوزین را تشکیل می دهد. با گذشت زمان، کارنوزین به عنوان یک بافر برای کمک به تاخیر در شروع اسید لاکتیک، جلوگیری از خستگی عضلات، ایجاد استقامت و سرعت بخشیدن به ریکاوری عمل می کند.

بتا آلانین یکی از مکمل های مورد استفاده و حرفه ای است که برای ورزشکاران و حرفه ای ها برای افزایش ظرفیت ورزش و تمرین، ساخت توده عضلانی بدون چربی و بهبود عملکرد بدنی استفاده می شود.

برترین منابع غذایی بتا آلانین

این ماده در منابع غذایی برتر مانند گوشت ، مرغ و ماهی یافت می شود. بتا آلانین و دی پپتید های حاوی هیستیدین مانند کارنوزین و آنسرین در طول فرآیند گوارش جذب می شوند. 

هنگامی که صحبت از بهبود عملکرد ورزشی می شود، این مکمل حاصل از تولید طبیعی بدن و اکثر رژیم های غذایی به سادگی کافی نیست. مطالعات محققان نشان داده است که مکمل بتا آلانین مزایای سلامتی قابل توجهی مانند ریکاوری عضلات و بهبود عملکرد شناختی را به همراه دارد.

حتما بخوانید : بهترین مکمل های افزایش حجم چیست؟ + قیمت روز مکمل ها

چگونه کار می کند؟

این ماده با اتصال به هیستیدین در مغز و ماهیچه ها عمل می کند. این اتصال باعث ایجاد کارنوزین می شود. استفاده از مکمل های بتا آلانین به افزایش سطح کارنوزین در بدن تا 80 درصد کمک می کند. با افزایش سطح کارنوزین، می توانیم از تجمع اسیدی که در هنگام تمرین باعث خستگی می شود جلوگیری کنیم.

در یک مطالعه بیست و هشت روزه ، شرکت کنندگان شاهد افزایش 12 درصدی در ظرفیت کاری و افزایش 16.9 درصدی در ظرفیت کار فیزیکی بودند. مطالعه دیگری نشان داد که این مکمل ظرفیت و قدرت ورزش را بهبود می بخشد، به ویژه در هنگام انجام دوره های کوتاه تمرینات با شدت بالا .

4  مزیت برتر بتا آلانین

بتا آلانین, مجله پارسی پودر

به عبارت ساده، این ماده می تواند عملکرد بهتر، سود بیشتر، بازیابی سریع تر و فوکوس لیزری را تامین کند. بسیاری از ورزشکاران برای تکمیل تمرینات خود و پیشی گرفتن از اهداف تمرینی خود به آن متکی هستند.

1 . عملکرد ورزشی بهتر :

تاخیر در شروع خستگی ورزشکاران یک مزیت رقابتی برای شکستن و آزمایش محدودیت های خود می دهد. ثابت شده است که مکمل ‌های با کیفیت بالا زمان ریکاوری را تسریع می‌ کنند و تمرکز ذ%

3/5 - (2 امتیاز)
طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پروتئین-وی
close slider

پروتئین وی