صفحه اصلی > مکمل های بدنسازی : تفاوت پروتئین کنسانتره و ایزوله ؛ کدام پروتئین را بخرم؟

تفاوت پروتئین کنسانتره و ایزوله ؛ کدام پروتئین را بخرم؟

تفاوت پروتئین کنسانتره و ایزوله, مجله پارسی پودر

پروتئین نقش اساسی و مهمی در تغذیه روزانه ما انسان ها دارد. به طوری که اگر این ماده مغذی در بدن ما انسان ها وجود نداشته باشد، با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد. در این بین بعضی از ورزشکاران به علت ورزش های سنگینی که انجام می دهند نیاز به استفاده از مقدار پروتئین بیشتری نسبت به دیگر افراد جامعه دارند . تا نه تنها عضلات آن ها پس از تمرین های سخت تحلیل نرود . بلکه پس از تمرین عضلات آن ها بازسازی و حجیم شوند. به همین خاطر ورزشکاران می توانند از مکمل پروتئین کنسانتره و یا پروتئین ایزوله استفاده کنند . اما ممکن است که بعضی از افراد با تفاوت این دو آشنایی نداشته باشند. به همین خاطر در ادامه این مطلب قصد داریم تفاوت پروتئین کنسانتره و ایزوله را ذکر کنیم.

پروتئین ایزوله؛ پروتئینی زود هضم و عالی

تفاوت پروتئین کنسانتره و ایزوله, مجله پارسی پودر

پروتئین ایزوله یکی از انواع پروتئین هایی است که در بازار کشور ایران وجود دارد . افراد مختلفی از این پروتئین استفاده می کنند. برای به دست آمدن یک پروتئین ایزوله مانند وی لازم است که فرآیندهای بسیاری بر روی پروتئین انجام شود تا پروتئین به طور کامل فرآوری شده و قابل مصرف باشد.

پروتئین ایزوله خود در انواع مختلفی تهیه و به بازار جهانی عرضه می شود که یکی از بهترین و زود هضم ترین پروتئین های موجود در بازار، پروتئین های وی هستند. این نوع پروتئین ها از پروتئین موجود در لبنیات مشتق می شوند.

در پروتئین وی ایزوله، مایع لبنی که دارای پروتئین فراوان می باشد . در چندین مرحله فرآوری می شود و سپس پس از گذشت چند مرحله این پروتئین پودر می شود و در قالب یک پودر عرضه می شود. پروتئین موجود در مکمل پروتئین ایزوله بسیار باکیفیت و در عین حال خالص است. به طوری که شما با خرید یک پروتئین ایزوله به درصد بسیار زیادی پروتئین در یک اسکوپ دسترسی خواهید داشت.

این پروتئین بین ورزشکارانی که به دنبال کاهش وزن هستند بسیار محبوب است چرا که چربی و کربوهیدرات آن نسبت به مکمل های دیگر کمتر است.

لینک مشاهده وی ایزوله هیلمار

پروتئین کنسانتره ؛ پروتئینی با درصد پروتئین کمتر

تفاوت پروتئین کنسانتره و ایزوله, مجله پارسی پودر

پروتئین کنسانتره تفاوت چندانی با پروتئین ایزوله ندارد؛ اما نحوه فرآوری این پروتئین بسیار با ایزوله متفاوت است . همین موضوع باعث می شود که در بازار دو نوع پروتئین وی و یا هر نوع پروتئین دیگری وجود داشته باشد.

یکی از معروف ترین و در عین حال پرطرفدار ترین پروتئین های موجود در بازار، پروتئین وی است که ای نوع پروتئین هم به صورت ایزوله و هم به صورت کنسانتره به بازار عرضه می شود. پروتئین وی کنسانتره طی فرآیندهای مختلفی که روی آن انجام می شود به یک پروتئین پودری بسیار باکیفیت تبدیل می شود که نقش مهمی در عضله سازی ورزشکاران دارد.

لینک مشاهده وی کنسانتره آگرو

تفاوت پروتئین کنسانتره و ایزوله:

تفاوت پروتئین کنسانتره و ایزوله, مجله پارسی پودر
تفاوت پروتئین کنسانتره و ایزوله

تا به اینجای مقاله با دو نوع آشنا شدیم و متوجه شدیم که این دو نوع مکمل هر دو نقش مهمی در بازسازی عضله های شما دارند؛ اما به هر حال با توجه به تفاوت هایی که در این دو وجود دارد که غالبا به راه و روش پردازش آن ها از اب پنیر برمیگردد، ممکن است بعضی از افراد فقط یکی از این پروتئین ها را ترجیح دهند. در ادامه به بعضی از مهم ترین تفاوت های بین این دو اشاره می کنیم.

  • تعداد دفعات فرآوری

یکی از مهم ترین تفاوت پروتئین کنسانتره و ایزوله  تعداد دفعات فرآوری است. تعداد دفعات فرآوری پروتئین های ایزوله به مراتب بیشتر از تعداد دفعات فرآوری پروتئین های کنسانتره می باشد. در واقع، بعد از اینکه مراحل فرآوری و پودر شدن پروتئین های کنسانتره به اتمام رسید . یک سری مراحل دیگر نیز بر روی این پروتئین ها انجام می شود تا این پروتئین ها به یک پروتئین کنسانتره تبدیل شوند.

  • درصد پروتئین موجود در هر اسکوپ

یکی دیگر از تفاوت هایی که بین این دو وجود دارد، درصد پروتئین است. با توجه به تعداد فرآوری هایی که بر روی پروتئین های ایزوله انجام می شود، درصد پروتئین های ایزوله به مراتب بیشتر از درصد پروتئین موجود در پروتئین های کنسانتره می باشد. بنابراین، شاید خرید یک پروتئین ایزوله کمی به صرفه تر از خرید یک پروتئین کنسانتره باشد.

یکی دیگر از تفاوت هایی که در بین این دو نوع پروتئین وجود دارد، میزان لاکتوز است. میزان لاکتوز برای افرادی که به پروتئین لاکتوز حساسیت دارند، بسیار اهمیت دارد. به همین خاطر لازم است که افراد حتما به میزان لاکتوز پروتئین خریداری شده خود دقت داشته باشند. میزان لاکتوز پروتئین های ایزوله به مراتب کمتر از پروتئین های کنسانتره می باشد.

  • میزان کربوهیدرات و چربی پروتئین

تفاوت اصلی دیگری بین پروتئین کنسانتره و ایزوله که برای بسیار از ورزشکاران مهم است، میزان کربوهیدرات و چربی در هر یک از پروتئین های ایزوله و کنسانتره می باشد. به طور کلی با توجه به اینکه درصد پروتئین مکمل پروتئین های ایزوله بیشتر از پروتئین های کنسانتره می باشد، بدیهی است که درصد چربی و کربوهیدرات پروتئین ایزوله هم کمتر از پروتئین کنسانتره می باشد.

در پایان :

باید به یکی از تفاوت هایی که شاید برای بسیاری از خریداران حائز اهمیت باشد، اشاره کنیم. قیمت هر یک از پروتئین های کنسانتره و ایزوله با همدیگر متفاوت می باشند و برند مربوط به این مکمل ها نیز نقش بسیار مهمی در قیمت تمام شده آن خواهند داشت؛ اما به هر حال باید در نظر داشته باشید که هزینه تمام شده پروتئین ایزوله بیشتر از هزینه تمام شده پروتئین کنسانتره می باشد که البته این موضوع به دلیل درصد پروتئین موجود در مکمل های ایزوله و تعداد دفعات فرآوری این پروتئین است.

پیج اینستاگرام ما :

PEGAH PROTEIN

1 تا 5 ( راست ب چپ )

Average rating 4.2 / 5. Vote count: 6

هنوز امتیازی داده نشده .

malmir

دیدگاه کاربران (4 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید