صفحه اصلی > مکمل های بدنسازی : تفاوت پروتئین کنسانتره و ایزوله ؛ کدام را بخرم؟

تفاوت پروتئین کنسانتره و ایزوله ؛ کدام را بخرم؟

کنسانتره,ایزوله,تفاوت,فرق, مجله پارسی پودر

تفاوت اصلی پروتئین وی کنسانتره و ایزوله در درصد پروتئین آنها است. پروتئین کنسانتره معمولاً حاوی حدود ۷۰-۸۰ درصد پروتئین است اما پروتئین ایزوله حاوی درصد بالاتری از پروتئین، معمولاً در حدود ۹۰-۹۵ درصد است.

با افزایش آگاهی افراد از اهمیت پروتئین در رژیم غذایی، استفاده از مکمل‌های پروتئینی به ویژه در بین ورزشکاران و افراد فعال بسیار رایج شده است. در این میان، پروتئین وی یکی از محبوب‌ترین انواع پروتئین‌هاست که به دو شکل اصلی، یعنی پروتئین کنسانتره (Whey Protein Concentrate) و پروتئین ایزوله (Whey Protein Isolate) موجود است.

جهت مشاهده و خرید پروتئین وی کلیک کنید.

تفاوت پروتئین کنسانتره و ایزوله

_ پروتئین بیشتر: ایزوله پروتئین خالص‌تری به شما می‌دهد. _ چربی و کربوهیدرات کمتر: ایزوله چربی و کربوهیدرات بسیار کمی دارد، مناسب برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز یا کسانی که به دنبال تناسب اندام هستند. _ هضم سریع‌تر: ایزوله به سرعت هضم و جذب می‌شود و برای ریکاوری بعد از تمرین ایده آل است.
_ قیمت ارزان‌تر: کنسانتره به طور قابل توجهی مقرون به صرفه‌تر است. _ طعم قوی‌تر: کنسانتره طعم قوی‌تر پروتئین وی را ارائه می‌دهد.
برای افزایش حجم عضلات، پروتئین ایزوله ممکن است گزینه بهتری باشد زیرا دارای مقدار بالاتری از پروتئین با حداقل مقدار چربی و کربوهیدرات است که به ساخت عضلات کمک می‌کند. البته پروتئین کنسانتره نیز برای افزایش حجم عضلات موثر است.
برای افزایش وزن، استفاده از پروتئین کنسانتره ممکن است موثرتر باشد زیرا دارای مقادیر بیشتری از چربی و کربوهیدرات است که می‌تواند به افزایش کالری و بهبود وضعیت وزنی کمک کند. اما پروتئین ایزوله نیز می‌تواند در افزایش وزن موثر باشد، به خصوص اگر هدف افزایش وزن به دست آوردن عضلات و نه چربی باشد.

 

تفاوت های پروتئین کنسانتره و ایزوله

کنسانتره,ایزوله,تفاوت,فرق, مجله پارسی پودر

مهم ترین تفاوت های پروتئین کنسانتره و ایزوله شامل تفاوت هایی در زمینه میزان پروتئین، چربی، کربوهیدرات، لاکتوز و قیمت این دو محصول می شود که بسته به نیاز شما مشحص خواهد شد که کدام پروتئین را باید تهیه کنید.

در ادامه به تفاوت‌های اصلی این دو نوع پروتئین پرداخته می‌شود:

  • میزان پروتئین

پروتئین کنسانتره حاوی ۷۰-۸۰٪ پروتئین و پروتئین ایزوله حاوی ۹۰-۹۵٪ پروتئین است، مابقی آن شامل کربوهیدرات‌ها (عمدتاً لاکتوز)، چربی‌ها و مواد معدنی است.البته که مقدار کمتری از کربوهیدرات‌ها، لاکتوز و چربی‌ها در پروتئین ایزوله وجود دارد.

  • چربی و کربوهیدرات

پروتئین کنسانتره در هر 100 گرم حدود 3-8 گرم چربی و 4-6 گرم کربوهیدرات دارد، در حالی که پروتئین ایزوله در هر 100 گرم کمتر از 1 گرم چربی و کربوهیدرات دارد.

  • لاکتوز

پروتئین کنسانتره در هر 100 گرم حاوی حدود 4-6 گرم لاکتوز است، در حالی که پروتئین ایزوله در هر 100 گرم کمتر از 1 گرم لاکتوز دارد.

  • قیمت

پروتئین ایزوله به دلیل فرآیند تولید پیچیده‌تر و حذف بیشتر لاکتوز و چربی، معمولاً گران‌تر از پروتئین کنسانتره است. به همین دلیل، انتخاب بین این دو نوع پروتئین بستگی به بودجه و نیازهای فرد دارد.

  • فرایند تولید

فرآیند تولید پروتئین کنسانتره شامل مراحلی است که حذف مواد غیرپروتئینی کمتر است، در حالی که تولید پروتئین ایزوله شامل فرآیندهای پیچیده‌تری است که به منظور حذف بیشتر چربی‌ها و لاکتوز، از تکنیک‌های پیشرفته‌تری مانند میکروفیلتراسیون یا آلترافیلتراسیون استفاده می‌کند.

  • طعم و بافت

پروتئین کنسانتره به دلیل حاوی چربی و لاکتوز بیشتر، معمولاً طعم و بافت خوشایندتری دارد و بافتی کرمی‌تر و طعمی شیرین‌تر نسبت به پروتئین ایزوله دارد. به عبارت دیگر، پروتئین کنسانتره طعمی غنی‌تر و بافتی کرمی‌تر دارد، در حالی که پروتئین ایزوله طعم خنثی‌تری دارد و بافتی نرم‌تر دارد.

 

در ادامه تفاوت های مهم پروتئین ایزوله و کنسانتره به صورت خلاصه در جدول زیر نوشته شده است:

 

ویژگی پروتئین کنسانتره پروتئین ایزوله
میزان پروتئین 70 تا 80 درصد 90 درصد یا بیشتر
چربی 3 تا 8 گرم در هر 100 گرم کمتر از 1 گرم در هر 100 گرم
کربوهیدرات 4 تا 6 گرم در هر 100 گرم کمتر از 1 گرم در هر 100 گرم
لاکتوز حاوی مقداری لاکتوز (4 تا 6 گرم در هر 100 گرم) بسیار کم یا بدون لاکتوز (کمتر از 1 گرم در هر 100 گرم)
قیمت ارزان‌تر گران‌تر
مزایا ارزان‌تر، منبع خوب پروتئین بالاترین میزان پروتئین، چربی و کربوهیدرات کم، لاکتوز کم یا بدون لاکتوز، مناسب برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز
معایب حاوی مقداری چربی و کربوهیدرات، ممکن است برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز مشکل ایجاد کند گران‌تر

بیشتر بخوانید: تفاوت گینر با پروتئین وی

 

کدام پروتئین وی بهتر است، ایزوله یا کنسانتره؟

کنسانتره,ایزوله,تفاوت,فرق, مجله پارسی پودر

کدام پروتئین وی بهتر است، ایزوله یا کنسانتره؟ این سوال ممکن است در ذهن شما ایجاد شود، اما با توجه به تفاوت‌هایی که بیان شده، انتخاب بین آن‌ها وابسته به نیازها و اهداف شماست.

  • اگر به کاهش مصرف کربوهیدرات، چربی و لاکتوز می‌پردازید یا به دنبال کاهش وزن هستید، بهتر است از پروتئین وی ایزوله استفاده کنید.
  • اما اگر به دنبال طعم بهتری هستید و کاهش وزن برایتان اولویت ندارد، ممکن است انتخاب پروتئین وی کنسانتره مناسب‌تر باشد.

همچنین برای افرادی که معده حساسی دارند، مصرف پروتئین وی هیدرولیز شده توصیه می‌شود. اگر سوالی در مورد تفاوت بین پروتئین وی کنسانتره و ایزوله دارید، می‌توانید در قسمت کامنت‌ها مطرح کنید تا متخصصان ما به آن پاسخ دهند.

جهت مشاهده و خرید پودر پروتئین شیر پگاه | mpc پگاه اصفهان کلیک کنید.

 

پروتئین ایزوله و کنسانتره هرکدام برای چه کسی مناسب است؟

کنسانتره,ایزوله,تفاوت,فرق, مجله پارسی پودر


پروتئین کنسانتره و ایزوله هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند که به نیازها و اهداف شخصی افراد بستگی دارد و هر کس باید متناسب با نیازهای خود پروتئین مورد نیازش را انتخاب کند.

پروتئین کنسانتره مناسب چه کسانی است؟

پروتئین کنسانتره برای افرادی که به دنبال یک منبع پروتئین با طعم خوشمزه و با قیمت اقتصادی هستند مناسب است. همچنین این پروتئین برای افرادی که نیاز به افزایش مصرف کالری و پروتئین دارند، اما اهمیت کمتری به مقدار چربی و کربوهیدرات مصرفی می دهند توصیه می شود.

پروتئین ایزوله مناسب چه کسانی است؟

پروتئین ایزوله برای افرادی که به دنبال مصرف پروتئین با حداقل مقدار چربی، کربوهیدرات و لاکتوز هستند، به عنوان مثال افرادی که در حال رژیم غذایی هستند یا حساسیت به لاکتوز دارند، مناسب است.

همچنین این پروتئین برای ورزشکاران و بدنسازانی که به دنبال مصرف پروتئین خالص با حداقل مقدار چربی و کربوهیدرات هستند تا سرعت بازیابی بالاتری داشته باشند توصیه می شود.

 به علاوه پروتئین ایزوله برای افرادی که به دنبال یک مکمل پروتئینی هستند که سرعت هضم و جذب بالاتری داشته باشد، مناسب است.

بنابراین، انتخاب بین پروتئین کنسانتره و ایزوله بستگی به نیازها و اهداف فرد متقاضی دارد.

بیشتر بخوانید: مواد تشکیل دهنده پروتئین وی

 

پروتئین ایزوله؛ پروتئینی زود هضم و عالی

کنسانتره,ایزوله,تفاوت,فرق, مجله پارسی پودر

پروتئین ایزوله خود در انواع مختلفی تهیه و به بازار جهانی عرضه می شود که یکی از بهترین و زود هضم ترین پروتئین های موجود در بازار، پروتئین های وی هستند. این نوع پروتئین ها از پروتئین موجود در لبنیات مشتق می شوند.

در پروتئین وی ایزوله، مایع لبنی که دارای پروتئین فراوان می باشد . در چندین مرحله فرآوری می شود و سپس پس از گذشت چند مرحله این پروتئین پودر می شود و در قالب یک پودر عرضه می شود. پروتئین موجود در مکمل پروتئین ایزوله بسیار باکیفیت و در عین حال خالص است. به طوری که شما با خرید یک پروتئین ایزوله به درصد بسیار زیادی پروتئین در یک اسکوپ دسترسی خواهید داشت.

این پروتئین بین ورزشکارانی که به دنبال کاهش وزن هستند بسیار محبوب است چرا که چربی و کربوهیدرات آن نسبت به مکمل های دیگر کمتر است.

جهت مشاهده و خرید وی ایزوله هیلمار کلیک کنید.

 

پروتئین کنسانتره ؛ پروتئینی با درصد پروتئین کمتر

کنسانتره,ایزوله,تفاوت,فرق, مجله پارسی پودر

پروتئین کنسانتره تفاوت چندانی با پروتئین ایزوله ندارد؛ اما درصد پروتئین و نحوه فرآوری این پروتئین بسیار با ایزوله متفاوت است . همین موضوع باعث می شود که در بازار دو نوع پروتئین وی و یا هر نوع پروتئین دیگری وجود داشته باشد.

یکی از معروف ترین و در عین حال پرطرفدار ترین پروتئین های موجود در بازار، پروتئین وی است که ای نوع پروتئین هم به صورت ایزوله و هم به صورت کنسانتره به بازار عرضه می شود. پروتئین وی کنسانتره طی فرآیندهای مختلفی که روی آن انجام می شود به یک پروتئین پودری بسیار باکیفیت تبدیل می شود که نقش مهمی در عضله سازی ورزشکاران دارد.

جهت مشاهده و خرید مشاهده وی کنسانتره آگرو کلیک کنید.

 

عوارض مصرف پروتئین وی

کنسانتره,ایزوله,تفاوت,فرق, مجله پارسی پودر

اگرچه پروتئین وی به طور کلی برای افراد سالم بی‌خطر است، اما مصرف بیش از حد آن یا ابتلا به برخی شرایط خاص می‌تواند منجر به عوارض جانبی شود.

  • مشکلات گوارشی: نفخ، اسهال، درد شکم، حالت تهوع و استفراغ، به خصوص در افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز
  • آکنه: برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف پروتئین وی ممکن است با افزایش خطر ابتلا به آکنه مرتبط باشد.
  • افزایش وزن: مصرف کالری بیش از حد، صرف نظر از منبع، می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.
  • مشکلات کلیوی و کبدی: مصرف بیش از حد پروتئین وی می‌تواند برای افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی یا کبدی مضر باشد.
  • واکنش‌های آلرژیک: افراد مبتلا به آلرژی به شیر ممکن است به پروتئین وی نیز حساسیت داشته باشند.
  • خستگی و سردرد: برخی افراد ممکن است پس از مصرف پروتئین وی دچار خستگی یا سردرد شوند.
  • کاهش اشتها: مصرف زیاد پروتئین وی می‌تواند احساس سیری را افزایش داده و منجر به کاهش اشتها شود.
  • کم آبی: اسهال و استفراغ ناشی از مشکلات گوارشی می‌تواند منجر به کم آبی بدن شود.

بیشتر بخوانید: عوارض پروتئین وی | انواع و میزان مصرف

 

در پایان :

باید به یکی از تفاوت هایی که شاید برای بسیاری از خریداران حائز اهمیت باشد، اشاره کنیم. قیمت هر یک از پروتئین های کنسانتره و ایزوله با همدیگر متفاوت می باشند و برند مربوط به این مکمل ها نیز نقش بسیار مهمی در قیمت تمام شده آن خواهند داشت؛ اما به هر حال باید در نظر داشته باشید که هزینه تمام شده پروتئین ایزوله بیشتر از هزینه تمام شده پروتئین کنسانتره می باشد که البته این موضوع به دلیل درصد پروتئین موجود در مکمل های ایزوله و تعداد دفعات فرآوری این پروتئین است.

پیج اینستاگرام ما :

PEGAH PROTEIN

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
پدرام مالمیر هستم عاشق سئو و دیجیتال مارکتینگ . بعضی وقتا مینویسم و عکاسی میکنم . موسس هلدینگ پارسی :)

دیدگاه کاربران (4 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

وی ایزوله 1/399/000
close slider

پروتئین وی