صفحه اصلی > مکمل های بدنسازی : مکمل مالتودکسترین در بدنسازی؛ + نحوه مصرف

مکمل مالتودکسترین در بدنسازی؛ + نحوه مصرف

مالتودکسترین در بدنسازی, مکمل کربوهیدرات, مجله پارسی پودر

مکمل مالتودکسترین در بدنسازی یکی از مکمل های قوی و انرژی زا است . بیشتر ورزشکاران حرفه ای از آن استفاده می کنند تا بتوانند برای مدت زمان طولانی تری تمرینات ورزشی خود را انجام داده و بر روی بافت عضلانی بدن خود تاثیر بگذارند. البته بهتر است این مکمل کربوهیدراتی به میزان لازم استفاده شود. زیرا استفاده بیش از حد از آن می تواند افزایش وزن را به همراه داشته باشد.

مکمل مالتودکسترین چیست؟ قوی ترین انرژی بخش بدن

مالتودکسترین در بدنسازی, مکمل کربوهیدرات, مجله پارسی پودر

یکی از بهترین کربوهیدرات هایی که بیشتر بدنسازان برای انرژی بخشی بدن از آن استفاده می کنند، پودر مالتودکسترین است. مصرف این مکمل منجر به افزایش انرژی و طولانی تر کردن زمان تمرینات بدنسازی می شود. بدنسازان با استفاده از مکمل مالتودکسترین می توانند فرایند آنزیمی بدن خود را سریعتر کنند. در نتیجه برای مدت زمان بیشتری قادر به انجام فعالیت های بدنی باشند. 

پودر مالتودکسترین را می توان با افزودن به مواد غذایی مختلف و نوشیدنی های متنوع مورد استفاده قرار داد. البته باید بگوییم بسیاری از غذاهایی که به صورت روزانه مورد استفاده قرار می دهید نیز دارای مکمل مالتو دکسترین است . در نتیجه انرژی بدن را افزایش می دهد. از جمله غذاهای یخ زده، برنج، ماکارونی، قندها و شیرینی ها، نوشیدنی های ورزشی، سس سالاد، غلات پخته شده و موارد دیگر. 

مکمل کربوهیدرات مالتودکسترین اصولا به نوشیدنی هایی که ورزشکاران در هنگام انجام تمرینات ورزشی مورد استفاده قرار می دهد، افزوده می شود. این مکمل تمام کربوهیدرات های بدن را که در زمان انجام تمرینات ورزشی از دست می دهد، مجددا به بدن باز می گرداند. پس می توان با استفاده از مکمل مالتودکسترین به راحتی 4 کیلو کالری در هر گرم وارد بدن نمود . همچنین انرژی لازم را برای انجام تمرینات ورزشی به دست آورد. 

خواص مالتودکسترین در بدنسازی:

مالتودکسترین در بدنسازی, مکمل کربوهیدرات, مجله پارسی پودر

تمام مکمل های ورزشی که توسط ورزشکاران حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد، از خواص فوق العاده ای برخوردار هستند. پودر مالتودکسترین نیز خواص بی نظیری برای بدن به همراه دارد که از جمله مهمترین این خواص باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اجزای تشکیل دهنده مالتودکسترین دارای منبع انرژی بسیار مناسب است. در اصل این مکمل می تواند به جذب راحت مواد مغذی و مهم توسط بافت های ماهیچه ای کمک کند. از این رو ورزشکاران در زمان انجام تمرینات ورزشی گلیکوژن عضلانی خود را به سرعت جایگزین خواهند نمود. 
  • مکمل مالتودکسترین حاوی هیچ نوع چربی نیست. به همین دلیل می تواند برای ساعت های طولانی انرژی لازم را برای بدن ورزشکار فراهم کند. اصولا ورزشکارانی از مالتو دکسترین استفاده می کنند که در دوره حجم گرفتن عضلانی هستند. اما دیگر ورزشکاران نیز می توانند با استفاده از این مکمل به افزایش کالری در بدن خود کمک کنند. 

در کنار این خواص عالی مکمل های کربوهیدرات باید بگوییم ورزشکارانی که پیش از ورزش کردن از مکمل مالتودکسترین استفاده می کنند، قادر هستند انرژِ لازم را در زمان انجام تمرینات به دست آورند. در حالی که مصرف این مکمل در حین تمرینات ورزشی و پس از آن، می تواند ذخایر کربوهیدرات و گلیکوژن مصرف شده در بدن را پر کند. 

مالتودکسترین همراه با یک لیوان آب میوه نیز ترکیب خوبی است که میتوانید آن را امتحان کنید.

برای مشاهده  مالتودکسترین در فروشگاه پارسی پودر کلیک کنید .

مهمترین فواید مکمل مالتودکسترین در بدنسازی:

لازم است بگوییم مکمل مالتودکسترین با وجود قیمت مناسب و تاثیر عالی در تغییر بافت عضلانی، فواید زیادی نیز برای بدن به همراه دارد. این پودر انرژی بخش برای تمام ورزشکارانی که تمایل به عضله سازی دارند مناسب است .در کنار این فوائد باید به بهبود فرایند هضم، عاری از گلوتن بودن، قابلیت مقابله با سرطان روده بزرگ، کنترل بیماری هیپوگلیسمی مزن یا بیماری افت قند خون و موارد دیگر نیز اشاره کنیم. 

ورزشکارانی که از مکمل مالتودکسترین در میان وعده های ورزشی خود استفاده می کنند، منبعی غنی از کالری بوده و بدون نیاز به آب فراوان می تواند کالری لازم را برای بدن تامین کند. این مکمل توانایی سرکوب رشد تومور در بدن را داشته و از بدون ایجاد هیچ گونه عوارضی مشکل سرطان روده بزرگ را برطرف می کند.

علاوه بر آن باید بگوییم مصرف پودر مالتودکسترین برای افرادی که سطح گلوکز خیلی پایینی دارند مناسب بوده و سرعت سطح قند خون در بدن آنها را افزایش می دهد. از این رو استفاده از این مکمل فواید بسیار زیادی برای بدن دارد.

 

نحوه مصرف مالتودکسترین برای بدنسازی:

مالتودکسترین در بدنسازی, مکمل کربوهیدرات, مجله پارسی پودر

همانطور که پیش از این بیان کردیم . می توان مکمل مالتودکسترین را با مواد غذایی و حتی نوشیدنی های مختلف ورزشی مورد استفاده قرار داد. اما یکی از روش های عالی برای استفاده از این مکمل، ترکیب مالتودکسترین با چربی هایی همچون روغن دانه های له شده مختلف، روغن زیتون خالص، روغن ترافل یا قارچ کوهی، نوتلا و چربی اردک است. 

لازم است پیش از ترکیب چربی و مکمل، ابتدا این دو را وزن نمایید. پس از آن چربی و مکمل مالتودکسترین را به نسبت 40% مکمل و 60% چربی با یکدیگر ترکیب کنید. این ترکیب عالی روش مصرف بی نظیری برای مکمل مالتودکسترین به شمار می رود. باقیمانده مکمل را می توانید در یک ظرف دربسته که خالی از اکسیژن باشد، در محلی خشک و خنک و سرد نگهداری کنید. 

بهترین و مقرون به صرفه ترین مکمل کربوهیدرات کدام است؟

مالتودکسترین در بدنسازی, مکمل کربوهیدرات, مجله پارسی پودر

 

پودر مالتودکستیرن در پارسی پودر

می دانیم که مکمل های بسیار زیادی برای انرژی بخشی ورزشکاران تولید و به بازار عرضه می شوند. اما از این میان تنها برخی از مکمل ها بهترین و مقرون به صرفه ترین مکمل هستند. پودر مالتودکسترین Maltodextrin که یک مکمل کربوهیدراتی درجه یک است، بهترین مکمل در کشور به شمار می رود. 

این مکمل مالتودکسترین از نشاسته ذرت تهیه شده است و قادر است به راحتی نیاز بدن به انرژی را در طول مدت زمان تمرینات ورزشی تامین کند. مکمل های مالتودکسترین از مواد مغذی زیادی همچون برنج، ذرت، گندم و نشاسته سیب زمینی تهیه می شوند. از این رو دارای قدرت و انرژی فوق العاده بالایی هستند. پس افرادی که تمرینات ورزشی شدیدی انجام می‌دهند و نیاز به بازیابی سریع از فعالیت‌های فیزیکی دارند، می‌توانند از مالتودکسترین بهره‌برداری کنند.

بسیاری از مردم به دلیل عدم اطلاعات لازم در خصوص مکمل های کربوهیدرات، از مصرف این مکمل ها خودداری می کنند. اما باید بگوییم مکمل مالتودکسترین تنها در صورتی می تواند برای بدن یک ورزشکار مشکل ایجاد کند که بیش از حد مصرف شود. زیرا این مکمل دارای مقدار زیادی شکر بوده و می تواند افزایش وزن را به همراه داشته باشد. 

از این رو افرادی که دارای بیماری دیابت هستند بهتر است از مصرف این مکمل خودداری کنند. دیگر ورزشکاران نیز باید به میزان مناسب از این مکمل استفاده نمایند. تا به نتیجه مناسب دست یابند.

در آخر مهم است که درک کنید که مصرف مکمل‌های غذایی تنها بخشی از یک رژیم غذایی مناسب و سالم است و نباید به عنوان جایگزین غذاهای متنوع و تغذیه متوازن در نظر گرفته شوند.

پیج اینستاگرام مار دنبال کنید !

پگاه پروتئین

ناموجودمالتودکسترین در بدنسازی, مکمل کربوهیدرات, مجله پارسی پودر

 

پودر کربوهیدرات مالتودکسترین Maltodextrin | قیمت و خرید اینترنتی

نمره 5.00 از 5

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

malmir

دیدگاه کاربران (10 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید