صفحه اصلی > آموزش حرکات بدنسازی : بهترین زمان برای ورزش شکم جهت گرفتن نتایج بهتر چه زمانی است؟

بهترین زمان برای ورزش شکم جهت گرفتن نتایج بهتر چه زمانی است؟

ورزش شکم, مجله پارسی پودر

بهترین زمان برای ورزش شکم زمانی است که بتوانید به طور مرتب آن را انجام دهید. اگر بتوانید هر روز یا حداقل 5 روز در هفته 30 دقیقه ورزش شکم انجام دهید، مهم نیست چه زمانی از روز را برای آن انتخاب کنید.

  • اهداف شما:
    • چربی سوزی: اگر هدف شما چربی سوزی است، صبح زود قبل از صبحانه زمانی عالی برای ورزش است. در این زمان، سطح قند خون شما پایین است و بدنتان به جای کربوهیدرات، از چربی برای تامین انرژی استفاده می کند.
    • عضله سازی: اگر هدف شما عضله سازی است، اواخر بعد از ظهر یا عصر زمانی مناسب برای ورزش است. در این زمان، سطح هورمون های شما مانند تستوسترون که برای رشد عضلات ضروری هستند، بالا است.
  • برنامه روزانه شما:
    • صبح: اگر صبح ها سرحال هستید و می توانید زود از خواب بیدار شوید، صبح زود زمان مناسبی برای ورزش است.
    • عصر: اگر صبح ها دیر از خواب بیدار می شوید یا در طول روز انرژی بیشتری دارید، عصر زمان مناسبی برای ورزش است.

جهت مشاهده پودر پروتئین شیر پگاه کلیک کنید.

بهترین زمان برای ورزش شکم همین الان است!

جدا از همه عوامل دیگر، انجام هر تمرین شکمی بهتر از تمرین نکردن است. با یک شکم قوی، پایه ای قوی برای فعالیت های روزانه می سازید.

حرکات روزمره مانند خم شدن، چرخیدن، نشستن و ایستادن توسط عضلات شکمی قوی انجام می شوند، مانند فعالیت‌های شدیدتر مانند ورزش کردن، بیرون رفتن از آپارتمان یا دوچرخه‌سواری طولانی.

انجام هر ورزش شکمی بهتر از هیچ است، بنابراین اجازه ندهید زمان روز شما را از دنبال کردن عضلات شکمی قوی‌تر باز دارد.

تمرین شکم در پایان تمرینات قدرتی یا هوازی

ورزش شکم, مجله پارسی پودر

اکثر مردم هسته اصلی(شکم) خود را در پایان برنامه روزانه خود تمرین می دهند. این موضوع دارای برخی از مزایا می باشد. اولاً، ماهیچه‌های شما، عمدتاً قسمت کمر، قبلاً گرم شده‌اند، پس بنابراین می‌توانید از آسیب یا کشیدگی جلوگیری کنید.

مزیت دیگر این است که معمولاً تمرینات شکمی به سختی تمرینات ترکیبی مانند ددلیفت  یا اسکات نیست، به این ترتیب ما هنوز انرژی کافی برای تمرین شکم داریم. با این حال، این موضوع تا حد زیادی به فعالیت هایی که انجام می دهید بستگی دارد. اگر می‌خواهید در تمریناتی مانند بالا بردن پاهای آویزان یا تمرینات متعددی را با دمبل انجام دهید، به قدرت بسیار بیشتری نیاز خواهید داشت.

یک عیبی که ممکن است وجود داشته باشد این است که از آنجایی که ما خسته شده ایم، مایلیم از آموزش غافل شویم و یا حتی اهمیت بهترین زمان برای ورزش شکم را درک نکنیم.

مزیت اصلی انجام آخرین تمرینات شکم این است که از نظر انرژی مصرفی، تمرینات شکمی راحت تر از تمرینات ترکیبی است. این بدان معناست که علیرغم اینکه سخت کار کرده اید، همچنان باید انرژی کافی برای اتمام تمرین خود با برخی تمرینات موثر شکم داشته باشید.

تمرین شکم در طول تمرینات قدرتی یا هوازی

ورزش شکم, مجله پارسی پودر

این کاری است که این روزها انجام می دهم. من از سایر گروه‌های ماهیچه‌ام کاملاً راضی هستم، اما از عضلات شکمم نه، می‌خواهم بیشتر به آن توجه کنم. در نتیجه، تمرینات اصلی سخت تری را انجام می دهم که نیاز به قدرت بیشتری دارد.

کار کردن با عضلات شکم در حین تمرین یک مزیت دیگر نیز دارد. فرض کنید یک روز بازو دارید و عضلات دوسر و سه سر خود را تقویت می کنید. شما ممکن است دیپ، جلو بازو با دمبل و غیره انجام دهید. بین هر ست، حرکات شکمی مانند تخته، کرانچ، بالا بردن پا و غیره انجام می دهید. و فقط استراحت های کوتاهی بین ست ها دارید.

این کار ضربان قلب شما را افزایش می دهد و بدن شما را مجبور می کند کالری بیشتری بسوزاند. به این ترتیب شما قادر خواهید بود چربی بسوزانید که برای ساختن یک قسمت میانی(شکم) لاغر حیاتی است.

اگر هدف شما این است که شکم شش تکه داشته باشید، توصیه می کنم از این روش استفاده کنید. با این حال، ممکن است توان کمتری برای انجام سایر حرکات غیر اصلی داشته باشید.

یک راه عالی برای اینکه با روشی بسیار کارآمد تمرینات شکمی بیشتری انجام دهید این است که تمرینات شکم خود را در طول استراحت مابین تمرینات اصلی خود انجام دهید. به عنوان مثال با انجام مجموعه ای از پلانک ها بین مجموعه حرکات کششی می توانید یک مورد ” بهترین زمان برای ورزش شکم ” بسازید.

این کار باعث می‌شود  زمان تمرین شما بسیار کارآمدتر باشد و همچنین تضمین می‌کند که ضربان قلب شما در طول تمرین بالا بماند. این روش علاوه بر صرف زمان، راهی عالی برای سوزاندن کالری بیشتر است.

خواندن مطلب زیر پیشنهاد میشود:

فواید بدنسازی + آخرین مطالعات علمی | تاثیر بر ذهن و جسم | کاهش وزن

 

تمرین شکم در ابتدای تمرین قدرتی یا هوازی:

ورزش شکم, مجله پارسی پودر

راستش من به ندرت این کار را انجام می دهم. دلیلش این است که قبلاً کمردرد داشتم زیرا زمان کافی برای گرم کردن بدنم صرف نکردم. اگر روال خود را با تمرینات اصلی شروع می کنید، مهم است که قبل از شروع، بدن خود را گرم کرده و کشش دهید.

مزیت این روش این است که، اگر آن را به درستی انجام دهید، با شروع تمرینات قدرتی، ستون فقرات و کمر شما که از قبل گرم شده است، به جلوگیری از آسیب و فشار کمک می کند.

تمرینات شکم معمولاً شامل حرکت ستون فقرات شما می شود. با انجام برخی تمرینات شکمی در ابتدای شروع تمرین، ستون فقرات خود را شل کرده و حرکت می‌دهید که می‌تواند به شما کمک کند قبل از شروع تمرین اصلی کمرتان کاملاً گرم شود.

 

البته این موضوع دارای یک جنبه منفی نیز می باشد، که استفاده بیش از حد از عضلات شکم در اوایل تمرین می تواند ثبات ستون فقرات را برای اجرای ایمن تمرینات کلیدی مانند اسکات و ددلیفت کاهش دهد، در حالی که این یک گزینه مناسب و یا حتی بهترین زمان برای ورزش شکم برای برخی از ورزشکاران است.

اختصاص یک روز به ورزش شکم جدا از تمرینات اصلی شما

ورزش شکم, مجله پارسی پودر

این روش برای کسانی که می خواهند بیشترین تمرکز را روی قسمت میانی خود داشته باشند بهترین است. از آنجایی که ما نیازی به کار با سایر اعضای بدن نداریم، می‌توانیم روتین شکمی سخت‌تر، پیچیده‌تر و طولانی‌تر را انجام دهیم.

جهت خرید پروتئین وی پگاه خراسان 100% WPC | وزن 10 کیلویی کلیک کنید.

اگر در یک روز جداگانه تمرین داشته باشید، می توانید حرکات سخت تری را برای قسمت میانی خود انجام دهید و حرکاتی را انجام دهید که ضربان قلب شما را افزایش می دهد.

بنابراین برای این سوال که “بهترین زمان برای ورزش شکم چه زمانی است؟”، پاسخ من این است که بستگی به اهداف شما دارد. اگر می خواهید شکم خود را سریعتر صاف کنید، انجام تمرینات ورزشی در یک روز جداگانه یا در طول برنامه های معمول خود بهترین راه حل است. اگر نه، توصیه می کنم در پایان تمرینات آنها را انجام دهید.

اگر در مورد تمرین شکم خود جدی هستید، این یک گزینه عالی است. سفت کردن عضلات شکم قبل یا بعد از جلسه اصلی مشکلی ندارد، اما زمان و انرژی می توانند عوامل محدود کننده باشند. اختصاص چند جلسه کوچک تمرینی در هفته به عضلات شکم می تواند:

  • زمان بیشتری را برای تمرینات اصلی خود در اختیارتان بگذارید.
  • به شما این امکان را می دهد که ۱۰۰٪ روی رشد عضلات شکم خود تمرکز کنید.

اگر این کار را انتخاب کردید، مطمئن شوید که چند دقیقه قبل از تمرین شکم خود را گرم می کنید تا مطمئن شوید که خطر آسیب دیدگی خود را به حداقل می رسانید.

جمع بندی

  • گرم کردن و سرد کردن: همیشه قبل از شروع هر نوع ورزشی گرم کنید و بعد از اتمام تمرین سرد کنید.
  • هیدراتاسیون: نوشیدن آب کافی قبل، حین و بعد از ورزش مهم است.
  • تغذیه: رژیم غذایی سالم و متعادل برای عضله سازی و چربی سوزی ضروری است.
  • استراحت: به بدن خود زمان کافی برای ریکاوری بین جلسات تمرینی بدهید.
  • ثبات: کلید دستیابی به نتایج مطلوب، انجام ورزش به طور مرتب است.

با در نظر گرفتن تمام این عوامل، می توانید بهترین زمان را برای ورزش شکم خود انتخاب کنید و به اهدافتان برسید.

منابع:

5/5 - (1 امتیاز)

pouya

دیدگاه کاربران (10 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید