صفحه اصلی > مکمل های بدنسازی و علم و دانش : پروتئین شیر پگاه چیست؟ فواید،عوارض و نحوه مصرف

پروتئین شیر پگاه چیست؟ فواید،عوارض و نحوه مصرف

پروتئین شیر پگاه, مجله پارسی پودر

یکی از مهم‌ترین عناصر تغذیه که برای حفظ سلامتی همه اقشار سنی ضروری است، پروتئین می‌باشد. به خصوص در افراد ورزشکار و بدنسازان، این ماده به دلیل نیاز بیشتر عضلات به ترکیبات سازنده‌اش، به میزان بیشتری نیاز دارد. مقدار مصرف پروتئین به ویژه وابسته به سن، جنسیت، تاریخچه ورزشی، وضعیت بارداری یا نبود بارداری و شدت تمرینات هر شخص متفاوت است. یکی از محصولاتی که می‌تواند منبع مناسبی از پروتئین روزانه برای افراد فعال و بدنساز باشد، پودر پروتئین شیر پگاه می‌باشد که به اختصار به آن “mpc پگاه” نیز گفته می‌شود. همانطور که از نام پروتئین شیر پگاه مشخص است، محصولی است که از شیر تولید می‌شود. پودر MPC، به نحوی تولید می‌شود که پروتئین‌ها را به حالت خالص‌تر و طبیعی‌تر حفظ کند. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره پودر پروتئین شیر پگاه می‌پردازیم.

مشاهده قیمت پروتئین های پگاه

پودر پروتئین شیر پگاه چیست؟

پروتئین که دارای اسیدهای آمینه است، برای بسیاری از عملکردها از جمله رشد، بازسازی و حفظ سلامت بسیار مهم و ضروری می‌باشد. هدف اصلی بدنسازان جهت استفاده از هر نوع پروتئین تقریبا یکسان است و برای تقویت و افزایش حجم عضلات از آن استفاده می‌کنند. پروتئین‌ها مواد اصلی سازنده عضلات هستند که برای بهبود و رشد این اندام‌ها بسیار حائز اهمیت می‌باشند. پودر پروتئین مانند پودر پروتئین پگاه، مکمل‌های غذایی مناسبی هستند که به منظور بهینه‌سازی مصرف پروتئین تولید شده‌اند و برای ورزشکاران و بدنسازان در افزایش حجم و ساختار عضلات بسیار حائز اهمیت می‌باشند.

پودر پروتئین پگاهMilk Protein Concentrate) ) که به اختصار MPC نیز شناخته می‌شود، یک مکمل حاوی 80 درصد پروتئین است و در بسیاری از پودرهای بدنسازی و نوشیدنی‌های تقویت‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. متخصصان تغذیه ورزشی باور دارند که مصرف این مکمل می‌تواند انرژی را به صورت گلیکوژن در بدن ذخیره کرده و به رشد و ترمیم عضلات ضعیف و آسیب‌دیده کمک نماید.

آمینو اسیدهای ضروری مانند کلسیم و BCAAs می‌توانند توسط مصرف پودر پروتئین پگاه فراهم شوند. حضور گلوتامین در این مکمل می‌تواند از ریزش عضلات در بدنسازان و ورزشکاران جلوگیری کند. در واقع پودر پروتئین شیر پگاه یک مکمل با کیفیت، طبیعی و تغذیه‌ای میان وعده است که به عنوان یک منبع پروتئین مناسب برای افرادی که به پروتئین نیاز دارند، مانند ورزشکاران، افراد مسن و حتی کودکان مورد توجه قرار می‌گیرد.

پروتئین شیر پگاه, مجله پارسی پودر

مواد تشکیل دهنده پودر پروتئین شیر پگاه

پروتئین شیر پگاه, مجله پارسی پودر

همانطور که قبلا اشاره شد، پودر پروتئین شیر پگاه از ترکیب دو نوع پروتئین کازئین و پروتئین وی تشکیل شده است. این ترکیب به نسبت 80 درصد پروتئین کازئین و 20 درصد پروتئین وی دارد، هر کدام از این پروتئین‌ها ویژگی‌های خود را دارند. درصد پروتئین در این محصول به میزان ۷۰ درصد برای کنسانتره پروتئین شیر و ۸۶ درصد برای ایزوله پروتئین شیر می‌باشد. پروتئین وی به سرعت جذب می‌شود و به عنوان ماده اصلی در پودرهای عضله‌ساز و نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروتئین کازئین به طور طبیعی کند هضم می‌شود. بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان به دلایل زیر از ترکیب پروتئین وی و پروتئین کازئین شیر گاو استفاده می‌کنند:

  • ذخیره انرژی بدن
  • ذخایر گلیکوژن
  • رشد عضلات جدید
  • ترمیم عضلات آسیب‌دیده

این ترکیب که از پروتئین وی و کازئین تشکیل شده است، در MPC پگاه حضور دارد. از آنجا که این محصول از کازئین ساخته شده است، به آن پروتئین کازئین پگاه نیز اطلاق می‌شود؛ اما به عبارت دیگر، این محصول در واقع مقداری از پروتئین وی را نیز در ترکیب خود جای داده است. از جهت دیگر، پروتئین MPC پگاه غنی از کلسیم بوده و همه آمینو اسیدهای مهم و ضروری برای بدن را در خود جای داده است.

خواص پودر پروتئین شیر پگاه چیست؟ (خواص mpc پگاه)

پروتئین شیر پگاه, مجله پارسی پودر

1.   پودر پروتئین پگاه باعث افزایش عضله‌سازی بدن می‌شود.

فراهم کردن اسیدهای آمینه واجب برای بدن از طریق mpc پگاه و ترکیب آن با پروتئین وی که به سرعت جذب می‌شود، باعث افزایش عملکرد رشد عضلات در بدن می‌شود و همچنین از ریزش عضلات جلوگیری شود.

2.   mpc پگاه یک منبع  پروتئینی مناسب برای بدن در طول روز است.

سازمان بدن انسان قادر به ذخیره پروتئین نمی‌باشد و این ترکیب غذایی پس از هضم و جذب توسط بدن مصرف می‌شود. از این منظر، پودر پروتئین شیر پگاه که حاوی کازئین است، به دلیل جذب کندتر این نوع پروتئین، می‌تواند یک منبع ایده‌آل از پروتئین در طول روز فراهم کند. محصول mpc پگاه به دلیل ترکیبی از پروتئین وی که به سرعت جذب می‌شود و کازئین که به‌صورت آهسته جذب می‌شود، علاوه بر تامین آمینو اسیدهای ضروری، دارای ماندگاری بلندمدتی نیز می‌باشد.

3.   mpc پگاه حاوی پروتئین کازئین و وی است.

پروتئین کازئین پگاه دیرتر هضم می‌شود و به منظور حفظ تعادل در فرآیند هضم پروتئین، کمی از پروتئین وی که به سرعت جذب می‌شود، به پودر پروتئین شیر پگاه افزوده شده است. این اقدام به منظور ایجاد ترکیبی از پروتئین‌های متفاوت و مختلف است تا تأثیرات این ماده بهبود یابد و بهره‌وری بیشتری در برنامه غذایی ورزشکاران به دنبال داشته باشد.

4.   تجزیه پروتئین عضلانی با استفاده از mpc پگاه به حداقل میرسد.

رشد عضلات توسط فرآیند سنتز فعالیت پروتئینی بالا و کاهش تجزیه پروتئین اتفاق می‌افتد. با مصرف پودر پروتئین کازئین پگاه، این روند به خوبی پشتیبانی می‌شود و تجزیه پروتئین عضلانی به حداقل تعداد ممکن محدود می‌شود؛ در نتیجه تعادل مثبتی در فرآیند رشد عضلات ایجاد می‌شود.

5.   نسبت بالای پروتئین به لاکتوز پایین در mpc پگاه.

حضور میزان قابل توجهی پروتئین در ترکیب محصول در مقابل میزان کم لاکتوز یکی از دلایل مهم استفاده از این محصول در تهیه غذاها و نوشیدنی‌های با محتوای کم کربوهیدرات و بالای پروتئین است.

خواص پودر پروتئین پگاه:

پودر پروتئین شیر پگاه دارای مزایا و خواص فوق‌العاده و بی‌نظیری است که ما خواص آن را مورد بررسی قرار دادیم. در این بخش قصد داریم به برخی از مزایای پودر پروتئین پگاه اشاره کنیم:

  • استحکام استخوان‌ها
  • استحکام دندان‌ها
  • عدم پوسیدگی دندان
  • افزایش سایز
  • عدم دچار شدن به بیماری‌ها
  • افزایش مقاومت در برابر ویروس‌ها
  • عدم دچار شدن به مشکلات گوارشی (به دلیل لاکتوز کم)
  • دارای ترکیبی کاملا طبیعی
  • عدم داشتن عوارض جانبی (به دلیل طبیعی بودن)
  • قیمت مقرون به صرفه

طریقه استفاده از پودر پروتئین شیر پگاه:

پروتئین شیر پگاه, مجله پارسی پودر

افراد عادی و ورزشکاران می‌توانند هر روز سه وعده از پودر پروتئین شیر پگاه استفاده کنند. میزان توصیه‌شده برای افرادی که در حوزه بدنسازی فعالیت دارند، حداکثر 2 گرم در روز به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است. البته بهتر است برای تعیین دقیق نیازهای بدن خود، از متخصص تغذیه ورزشی مشاوره بگیرید.

مقدار مصرف پودر پروتئین شیر پگاه، بستگی به نیاز پروتئینی بدن و میزان پروتئینی که از غذا و مکمل‌های دیگر دریافت می‌شود، دارد و ترجیح این است که مصرف روزانه از 100 گرم تجاوز نکند. با توجه به ترکیب اصلی این پروتئین که بیشتر از همه از کازئین تشکیل شده است، هضم آن حداقل 2 ساعت به طول می‌انجامد و بهتر است از آن برای مصارف فوری قبل یا بعد از تمرین‌ها استفاده نشود و بهترین زمان برای مصرف آن، قبل از خواب و صبح‌ها است.

طریقه مصرف به این شکل است که در هر وعده، یک اسکوپ (25 تا 35 گرم) از پودر mpc پگاه را با 1 لیوان (200 میلی لیتر) آب مخلوط کرده و برای طعم‌دهی، می‌توانید از هر نوع ماده غذایی دلخواه استفاده کنید. این ترکیب به تنهایی طعم خاصی ندارد؛ بنابراین پتانسیل بالایی برای اضافه کردن طعم‌دهنده‌ها وجود دارد. می‌توانید موادی مانند خرما، کاکائو، عسل، قهوه، آجیل، میوه‌های تازه یا یخ‌زده و… را به این ترکیب اضافه کرده و از آن لذت ببرید.

بهترین زمان مصرف پروتئین MPC پگاه:

جذب پروتئین به مدت متوسط انجام می‌شود و به همین علت بهتر است قبل از خواب از آن استفاده کنید. در این زمان، بدن به مدت کافی برای آزادسازی آمینو اسیدها در جریان خون زمان دارد و این آزادسازی در طول دوره خواب به صورت پیوسته و آهسته انجام می‌شود. یک زمان دیگر که برای مصرف پودر پروتئین mpc پگاه توصیه می‌شود، دو الی سه ساعت قبل از تمرین است؛ به این ترتیب، در هنگام تمرین، مقدار آمینو اسیدها به بیشترین میزان خود می‌رسند. همچنین بعد از انجام تمرین، زمان مناسبی برای مصرف پودر پروتئین mpc پگاه وجود دارد و این نوع پروتئین تأثیر مشابهی با پروتئین وی در فرآیند سنتز پروتئین و ساختاردهی عضله دارد.

صبح‌ها به صورت ناشتا و بلافاصله بعد از بیدار شدن، یکی دیگر از بهترین زمان‌های مصرف پودر پروتئین شیر پگاه است. عصرها و پس از فعالیت‌ها و تمرینات باشگاه، آخرین زمان مناسب برای میل این پودر فوق‌العاده موثر است. البته به این نکته توجه کنید که این محصول را بلافاصله قبل و بعد از تمرین مصرف نکنید. قبل از انجام تمرین، توصیه می‌کنیم پروتئین زود هضم میل کنید؛ زیرا استفاده از پروتئین زودهضم قبل انجام تمرین، باعث می‌شود که عضلات خیلی سریع سرشار از پروتئین شود. بعد از اتمام تمرین خود نیز بهتر است پروتئین وی پگاه و یا پروتئین شیر میل کنید. بعد از تمرین اگر از پروتئین شیر استفاده کنید، شما تا ساعت‌های طولانی پروتئین لازمه را دارید.

جذب موادی مانند کازئین، 8 ساعت زمان می‌برد. البته ناگفته نماند که جذب طولانی مدت به این معنی نیست که محصول دارای کیفیت پایینی است، در واقع مورد مصرف فرق می‌کند. به عنوان مثال، کازئین را حتما باید قبل از خوابیدن مصرف کنید و استفاده از وی فایده چندانی ندارد. در نتیجه هنگامی که شما 8 ساعت خواب هستید و عضلاتتان تحلیل می‌رود، توصیه می‌کنیم پودر پروتئین شیر پگاه میل کنید.

پودر پروتئین شیر پگاه مناسب چه افرادی است؟

پروتئین شیر پگاه, مجله پارسی پودر

افرادی که در تغذیه خود، پروتئین لازم خود را تأمین نمی‌کنند، مانند ورزشکاران به ویژه بدنسازان، کسانی در رژیم خود محدودیت کالری دارند، کودکان و افراد مسن که تغذیه مناسبی را رعایت نمی‌کنند، بهتر است از این محصول استفاده کنند. به دلیل شباهت ترکیبات MPC با شیر، تنها ممکن است برای افرادی که به مشکل هضم لاکتوز (قند شیر) دچار هستند، منع مصرف اعمال شود.

میلک پروتئین کنسانترهMPC) ) به بازسازی عضلات کمک می‌کند و از تجزیه زیاد عضلات جلوگیری می‌کند. به همین دلیل، افرادی که با مشکل کاهش ناگهانی عضلات مواجه هستند، می‌توانند از این محصول بهره ببرند. استفاده از این مکمل در کودکان و نوجوانان در دوران رشد، علاوه بر اینکه اسیدهای آمینه ضروری را تامین می‌کند، بلکه میزان افزایش جذب کلسیم را بالا می‌برد. قیمت مناسب‌تر MPC نسبت به محصولات دیگر مشابه مانند وی یا کازئین، باعث جلب توجه و محبوبیت این محصول گردیده است. ورزشکاران می‌توانند به منظور کاهش هزینه، حداقل یک بخش از پروتئین مورد نیاز خود را از این مکمل تأمین کنند.

میزان لاکتوز در این محصول در طی فرآیند تولید، کاهش پیدا کرده است، اما هنوز به میزانی حاوی لاکتوز است. به همین دلیل، مصرف این محصول برای افرادی که تحمل ندارند (اشخاصی که از خوردن شیر نفخ یا اسهال می‌کنند) ممکن است عوارض گوارشی مشابهی ایجاد کند. همچنین، وجود 16٪ کربوهیدرات در آن باعث می‌شود که برای افرادی که به دنبال افزایش حجم خشک یا جدا کردن عضلات هستند، مناسب نباشد. این افراد می‌توانند حداکثر 60 گرم از این پودر را در طول روز مصرف کنند.

پودر MPC چگونه تولید می‌شود؟

برای تولید MPC، در ابتدا توسط نیروی گریز از مرکز (سانتریفیوژ)، شیر در دستگاه سپراتور به دو بخش شیر کم چربی و خامه تقسیم می‌شود. شیر بدون چربی، شامل درصد بیشتری از لاکتوز و پروتئین می‌باشد. در مرحله بعد، این شیر به دستگاه اولترافیلتراسیون منتقل می‌شود. در این دستگاه، زمانی که شیر از صافی‌هایی عبور می‌کند، بخش قابل توجهی از لاکتوز، آب و مواد معدنی خود را از دست می‌دهد، اما به دلیل سایز مولکولی بزرگ‌تر، پروتئین موجود در شیر از این صافی‌ها رد نمی‌شود. در نهایت ترکیب آماده‌شده، وارد دستگاه خشک‌کن افشان می‌شود، رطوبت آن از بین می‌رود و به صورت پودر تبدیل می‌شود. این مرحله نهایی از تولید پودر MPC می‌باشد که پروتئین آن تغلیظ می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت، MPC محصول تغلیظ شده‌ای از شیر است که دارای پروتئین‌های شیر (80% کازئین و 20% وی)، لاکتوز، کمی چربی و مواد معدنی است.

جهت مشاهده ایزوله پروتئین شیر پگاه ام پی آی 86 درصد | MPI کلیک کنید.

موارد مصرف MPC پگاه(پروتئین شیر پگاه):

پروتئین شیر پگاه, مجله پارسی پودر

پودر پروتئین شیر پگاه، جدا از کاربردهایی که در زمینه مکمل‌های ورزشی دارد، در بسیاری زمینه‌های دیگر نیز بسیار مفید واقع شده است. تولید و استفاده از این پودر، صنایع بسیاری را تحت تاثیر و تحول خود قرار داده است. در قدیم‌الایام، جهت اضافه کردن ماده خشک، از شیر خشک بهره می‌گرفتند اما اکنون شرکت‌های بسیاری پودر پروتئین شیر پگاه را جایگزین چربی و شیر خشک کرده‌اند، زیرا پودر پروتئین به لبنیات رنگ کرمی می‌دهد.

1.   نان آشپزی و پخت کیک

شما هنگام پختن کیک، نان، ژله، کباب، کوکی، کوکو و بسیاری موارد دیگر، جهت تامین غذای پروتئینه و سالم می‌توانید از پروتئین MPC پگاه استفاده کنید. انواع نان مانند شیر مال، توسط این پودر امکان پذیر است. این پودر، نان و کیک کشسانی مناسب و جذابی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

2.   فراورده‌های لبنی

جالب است بدانید به منظور حفظ پایداری و قوام ماده لبنی و افزایش ارزش غذایی ماده لبنی، می‌توانید از پودر پروتئین شیر پگاه استفاده کنید و فراورده لبنی خود را خوش طعم کنید.

3.   فراورده‌های پروتئینی

جهت کاهش مصرف چربی، حفظ بافت و همچنین غنی سازی پروتئینی، می‌توانید از پودر پروتئین شیر پگاه استفاده کنید.

4.

استفاده از پروتئین شیر پگاه بعد از عمل بای پس معده:

یکی از شایع‌ترین و رواج‌ترین عمل‌ها، عمل بای پس معده است که جهت خلاص شدن از اضافه وزن و داشتن وزنی مطلوب از آن استقبال می‌شود. عمل بای پس معده، استفاده از مواد خوراکی را کنترل می‌کند، میزان کالری که بدن جذب می‌کند را کمتر و محدود کرده و همچنین چاقی را به صورت فوق‌العاده چشمگیر، کاهش می‌دهد. پزشکان معمولا بعد از عمل، مصرف پروتئین شیر پگاه را جهت جلوگیری از عضله سوزی، تجویز می‌کنند.

پودر پروتئین شیر پگاه چگونه به عضله‌سازی بدنسازان کمک می‌کند؟

پروتئین شیر پگاه, مجله پارسی پودر

معمولا ورزشکارانی که در زمینه بدنسازی فعالیت می‌کنند، به منظور افزایش حجم عضلات خود، به مصرف مکمل پروتئین شیر پگاه می‌پردازند. تحقیقات انجام شده در میان دو گروه از بدنسازان نشان می‌دهد که عضلات گروهی که از پروتئین پگاه استفاده کرده بودند، به مقدار دو برابر نسبت به گروهی که این محصول را مصرف نکرده بودند، رشد کرده و بافت چربی در بدن آن‌ها به مقدار سه برابر کاهش یافته بود.

پروتئین کازئین موجود در این مکمل به زمان بیشتری نسبت به پروتئین وی در آن برای هضم شدن نیاز دارد؛ به همین دلیل می‌تواند آمینو اسیدهای مورد نیاز برای رشد عضلات را به مدت زمان طولانی‌تری تأمین کند، حتی زمانی که بدنسازان ساعت‌های طولانی هیچ غذایی مصرف نکنند. از جمله مزایای مهم پروتئین کازئین می‌توان به خاصیت ضد باکتریایی، بیشتر شدن حجم عضلات در کمترین زمان ممکن، ترمیم و بازسازی عضلات، کاهش چربی خون، تقویت و افزایش سیستم ایمنی بدن، کاهش سطح تری‌گلیسیرید خون و همچنین مقابله با رادیکال‌های آزاد بدن اشاره کرد.

بدنسازان می‌توانند قبل و بعد از تمرین‌های ورزشی، از MPC پگاه استفاده کنند. این محصول برای افرادی که به تازگی ورزش بدنسازی را شروع کرده‌اند و نیاز دارند ابتدا وزن خود را کاهش داده و سپس عضلات خود را قوی و پرورش دهند، انتخابی بسیار مناسب است. خرید مکمل پودر پروتئین شیر پگاه، از پروتئین پگاه برای ورزشکاران، به ویژه بدنسازان، به عنوان یک گزینه بسیار عالی تلقی می‌شود؛ زیرا کیفیت آن برابر با نمونه‌های معروف خارجی است و در مقایسه با آن‌ها قیمتی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی دارد. این محصول نه تنها در مقایسه با مکمل‌های مشهور و شناخته‌شده خارجی از نظر محتوای پروتئین کم ندارد، بلکه مقدار چربی موجود در آن از بهترین مکمل‌های خارجی نیز کمتر است. می‌توان گفت مقدار چربی و کالری پودر پروتئین شیر پگاه از تمام مکمل‌های پروتئینی موجود در داروخانه‌ها کمتر است.

فواید استفاده از پودر پروتئین شیر پگاه برای کودکان و نوجوانان.

استفاده از مکمل پروتئین تغلیظ شده شیر پگاه(mpc پگاه)، برای کودکانی که در دوران رشد قرار دارند، فواید بسیاری به همراه دارد. کودکان در بازه سنی یک تا سه سال نیاز به 23 گرم پروتئین در روز دارند، کودکان چهار تا نه سال نیاز به 19 گرم پروتئین در روز دارند، کودکان ده تا سیزده سال نیاز به 34 گرم پروتئین در روز دارند، دختران نوجوان نیاز به 46 گرم پروتئین در روز دارند و پسران نوجوان نیز نیاز به 52 گرم پروتئین در روز دارند. البته چهار گروه از کودکان، شامل کودکان مبتلا به کمبودهای تغذیه‌ای، کودکان با تغذیه ناقص، کودکان بیش فعال و کودکان ورزشکار، نیاز به مقدار بیشتری پروتئین دارند و می‌توانند نیاز بدن خود به پروتئین را توسط استفاده از پودر پروتئین تغلیظ شده شیر پگاه رفع کنند.

از جمله فواید اصلی این مکمل برای کودکان و نوجوانان می‌توان به کمک به تقویت رشد، تنظیم تولید هورمون‌ها پس از دوران بلوغ، افزایش نرخ متابولیسم و کاهش وزن در کودکان چاق، تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری‌های عفونی اشاره کرد.

استفاده از پروتئین پگاه برای سالمندان چه تاثیری در سلامتی دارد؟

پروتئین شیر پگاه, مجله پارسی پودر

بسیاری افراد گمان می‌کنند که تنها کودکان، بیماران و ورزشکاران به مصرف مکمل‌های حاوی پروتئین مانند پودر پروتئین شیر پگاه نیاز دارند. در حالی که واقعیت این است که همه افراد بالای پنجاه سال، به منظور داشتن یک زندگی سالم و حفظ و افزایش توده عضلانی و همچنین کاهش توده چربی بدن، به مصرف مناسب پروتئین، نیاز دارند. هر چقدر سن انسان افزایش یابد، تغییراتی در ساختار بدن ایجاد می‌شود. حجم عضلات به تدریج کاهش می‌یابد و بدن قدرت و استقامت گذشته را نمی‌تواند حفظ کند.

شرایط نگهداری از پودر پروتئین شیر پگاه چیست؟

پودر پروتئین شیر پگاه می‌بایست در جای خشک و خنک نگهداری شود. بهتر است در یخچال نگهداری نکنید زیرا یخچال دارای رطوبت است. پس از هربار استفاده از این پروتئین، درب آن را محکم ببندید و در داخل کابینت قرار دهید. اگر به صورت اصولی از این محصول نگهداری کنید، ماندگاری بالاتری خواهد داشت.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش شده است تا اطلاعاتی جامع درباره پودر پروتئین شیر تغلیظ شده “پگاه” یا پودر MPC به شما عزیزان ارائه شود. این پودر، یک منبع عالی از یکی از اجزای اساسی تغذیه‌ای مورد نیاز افراد مختلف مانند ورزشکاران برای تقویت عضلات محسوب می‌شود. پروتئین، این عنصر اصلی، از ترکیبی از آمینو اسیدهای ضروری تشکیل شده است و از نظر علمی، مصرف ترکیبی از پروتئین سریع و آهسته می‌تواند تأثیر بیشتری بر رشد و جلوگیری از تجزیه و تحلیل عضلات داشته باشد. اگر قصد خرید پودر پروتئین شیر پگاه را دارید، بهتر است قبل از خرید درباره این محصول اطلاعاتی را جمع‌آوری کنید تا از خواص بی‌نظیر آن باخبر شوید. ما در این مقاله سعی کردیم همه اطلاعات مربوطه از این پودر را در اختیار شما قرار دهیم تا اطلاعات شما در این زمینه افزایش پیدا کند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

pouya

دیدگاه کاربران (14 دیدگاه)

  1. بنظرمن روزی یه اسکوپ ازین محصول بس هستش.چون لاکتوز بالایی داره.در واقع کوه لاکتوزه.ام پی آی یا وی رو بخرین بجاش

دیدگاهتان را بنویسید