صفحه اصلی > مکمل های بدنسازی : بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی + مقدار و نحوه مصرف

بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی + مقدار و نحوه مصرف

بهترین زمان مصرف مکمل, مجله پارسی پودر

رعایت زمان مصرف مکمل های بدنسازی یک عامل اساسی در به حداکثر رساندن پیشرفت عضلات و عملکرد شما است. بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی یکی از مهم ترین عواملی است که می توانید با استفاده از آن به نتایج رضایت بخشی برسید. ممکن است از مکمل های پروتئین وی، کراتین، گینر، گلوتامین و سفیده تخم مرغ (آلبومین) استفاده کنید. این مکمل ها از محبوب ترین پروتئین ها برای تقویت عضلات و افزایش قدرت هستند. اما آیا در زمان هایی که تحقیقات می گویند بیشترین تأثیر را دارند، از آن ها استفاده می کنید؟ در این مقاله همه آنچه شما باید در مورد بهترین زمان مصرف این مکمل های بدانید، آورده شده است.

بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی چه موقع است؟

در این مقاله زمان مصرف مکمل های بدنسازی بر اساس مطالعات و تحقیقات علمی که تأیید شده است، بیان می شود. اگر این مکمل ها به درستی مصرف شود، بازدهی قابل توجهی از بدنسازی و عضله سازی خواهید داشت.

بهترین زمان مصرف مکمل, مجله پارسی پودر

بهترین زمان مصرف کراتین در بدنسازی:

مکمل کراتین از سه آمینو اسید مختلف تشکیل شده است که تقریبا 1٪ از حجم کل خون بدن را تشکیل می دهند. این ماده به طور طبیعی توسط بدن تولید و در عضلات ذخیره می شود. علاوه بر این درصد کمی از آن در مغز ذخیره می شود.

کراتین یک مکمل افزایش دهنده عملکرد (ارگوژنیک) است که در تمرینات کوتاه مدت و با شدت بالا، مانند دویدن سریع و وزنه زدن ، عملکرد بدنی را افزایش می دهد. اگرچه به طور گسترده ای برای افزایش عملکرد مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما نشان داده شده است که به بهبود عضله سازی پس از تمرین کمک می کند.

کراتین همچنین با افزایش توده بدن در حین تمرین ارتباط دارد. تحقیقات نشان داده است که افزایش 0.9 کیلوگرم-2.2 کیلوگرم (2-5 پوند) بیشتر در ورزشکارانی است که تمرینات خود را با مصرف کراتین در طول چند ماه تکمیل می کنند.

مزایای مصرف کراتین چیست؟

برخی از مزایای مصرف مکمل کراتین عبارتند از:

  • کمک به افزایش عملکرد ورزشی
  • کمک به تقویت عضلات
  • سم زدایی بدن
  • مبارزه با بیماری پارکینسون
  • کمک به درمان افسردگی
  • بهبود عملکرد مغز

بهترین زمان مصرف مکمل بدنسازی کراتین

بهترین زمان مصرف مکمل, مجله پارسی پودر

 قبل از تمرین

بهترین راه برای افزایش این ذخایر (اگر برای اولین بار مکمل مصرف می کنید)، مصرف کراتین (حدود 5 گرم یا 0.3 گرم/کیلوگرم وزن بدن) 4 بار در روز به مدت 5-7 روز است.

پس از بهینه سازی ذخایر کراتین، دوز روزانه 3-10 گرم (بر اساس اندازه بدن) می تواند برای حفظ سطح بالاتر مطلوب کافی باشد. گیاهخواران یا افرادی با جرم بدن بزرگ تر ممکن است به دوزهای بیشتری از کراتین نیاز داشته باشند تا ذخیره خود را قبل از تمرین افزایش دهند.

بعد از تمرین

یکی از بهترین زمان ها برای مصرف کراتین، بعد از تمرین است. این امر به بهبود عضلات و حفظ ذخیره ماهیچه ها و آماده شدن برای تمرین بعدی کمک می کند.

نحوه مصرف مکمل گینر + بهترین زمان مصرف:

بهترین زمان مصرف مکمل, مجله پارسی پودر

مکمل های گینر افزایش دهندگان انبوه پرکالری هستند که حاوی سطوح مختلف پروتئین، چربی، کربوهیدرات ، مواد معدنی، ویتامین ها، اسیدهای آمینه و مکمل های مختلف دیگر می باشند. به دلیل کربوهیدرات و چربی وجود در گینر، کالری بیشتری توسط این مکمل دریافت می شود.


استفاده از مکمل گینر برای حجم:

یک وعده مصرف گینر می تواند از 350 کالری تا بیش از 1200 کالری را تأمین کند. میزان پروتئین دریافتی نیز ممکن است از 15 گرم تا حداکثر 65 گرم یا حتی بیشتر متفاوت باشد. این مکمل به خصوص برای افرادی که پس از خوردن یک رژیم غذایی متعادل، به راحتی یک فرد معمولی وزن اضافه نمی کنند، مناسب است. بنابراین، در ترکیب با مصرف غذای روزانه، افراد لاغر اگر بخواهند حجم قابل توجهی از توده عضلانی را بسازند، می توانند مکمل گینر را انتخاب کنند. میزان بالای کالری دریافتی از این مکمل به افزایش حجم آن فرد کمک می کند. 

مزایای گینر:

1. سرشار از کربوهیدرات

گینر حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است. این کربوهیدرات ها انرژی مورد نیاز شما را تامین می کنند که برای یک تمرین شدید بسیار مفید است.

2. حاوی پروتئین وی با کیفیت بالا

گینر حاوی پروتئین وی با کیفیت بالا است که مکمل شگفت انگیزی برای بدنسازی است.

3. مخلوط مواد معدنی و ویتامین ها

این مکمل شما را سالم و متناسب نگه می دارد. آن ها ترکیبی خوب از مواد معدنی و ویتامین های مختلف هستند که منبع تغذیه مهمی برای حفظ سلامت و تناسب اندام شما می باشند.

4. غنی از فیبر

گینر حاوی فیبر است. این امر مانع نفخ می شود و گوارش را بهبود می بخشد؛ بنابراین یک راه عالی برای دستیابی به سلامت کلی و تناسب اندام است.

بهترین زمان مصرف گینر:

بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی گینر برای حجم بعد از تمرین است. در عین حال، در حالی که افزایش دهندگان حاوی برخی اسیدهای آمینه هستند ، شما نباید به آن به عنوان جایگزین شیک پروتئین بعد از تمرین نگاه کنید.

توصیه می شود بعد از تمرین از مکمل پروتئین استفاده کنید و یک ساعت بعد از آن این ترکیب را افزایش دهید. به این ترتیب، می توانید اطمینان حاصل کنید که تمام مواد مغذی را برای ترمیم آسیب ماهیچه ای و ساخت فیبرهای جدید دریافت کرده اید. البته نباید آن را بیش از حد مصرف کنید؛ زیرا باعث گرفتگی عضلات می شود.

همچنین زمان های مناسب دیگر برای مصرف این مکمل قبل از خواب و بعد از صبحانه است.

1 پیمانه کامل گینر را با یک لیوان آب در حدود 450 میلی لیتر مخلوط کرده، 20 ثانیه هم بزنید و سپس از نوشیدنی خود با طعم دلخواه خود لذت ببرید. همچنین می توانید آن را با شیر بدون چربی مخلوط کنید.

برای مشاهده قیمت بروز و اطلاعات پودر پروتئین پگاه کلیک کنید

بهترین زمان مصرف گلوتامین:

بهترین زمان مصرف مکمل, مجله پارسی پودر

گلوتامین از اسیدهای آمینه تشکیل شده است که به عنوان عناصر سازنده عمل می کنند. این پروتئین به مقدار زیاد در جریان خون یافت می شود و به تامین نیتروژن کمک می کند. اگرچه گلوتامین توسط بدن تولید می شود؛ اما باید از طریق غذا یا مکمل های غذایی نیز دریافت شود تا بتواند تقاضای بدن را تامین کند.

چرا به گلوتامین نیاز داریم؟

هنگامی که فرد بدنسازی می کند یا به فعالیت های استقامتی می پردازد، بدن از سطوح ذخیره شده گلوتامین در بدن برای ترمیم عضلات، عضله سازی و جلوگیری از آسیب ماهیچه ای بعد از تمرین استفاده می کند.

در مطالعات اخیر نیز مشخص شده است که گلوتامین نقش مهمی در ایمنی، سلامت روده و عملکرد ورزشی دارد. گلوتامین به سلامت روده کمک می کند، جایی که 70 درصد از ایمنی بدن ما در آن قرار دارد. این به تقویت پوشش روده کمک می کند که مانع ورود عوامل بیماری زا خارجی، سموم و مواد شیمیایی به جریان خون می شود. گلوتامین همچنین به عنوان منبع انرژی سلول های ایمنی عمل می کند؛ زیرا بیشتر سلول های ایمنی برای عملکرد بهتر گلوتامین را به عنوان منبع انرژی ترجیح می دهند تا گلوکز.

مطالعات زیادی نشان داده است که مکمل گلوتامین بعد از تمرین با آب یا هر نوشیدنی سالم به بهبود روند بهبودی کمک می کند، باعث سلامت روده می شود، ایمنی بدن را افزایش می دهد، بهبود زخم را تسریع می کند.

بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی گلوتامین:

بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی گلوتامین بعد از تمرین است که معمولا 30 دقیقه پس از آن است. در این زمان توانایی بدن برای جذب مواد مغذی افزایش می یابد. وقتی گلوتامین را بعد از تمرین مصرف می کنید، به سنتز پروتئین عضلات کمک می کند. بعد از ورزش پارگی های میرکو وجود دارد که در عضلات یا فیبر و بافت ایجاد می شود. مصرف گلوتامین به سنتز پروتئین کمک می کند که باعث عضله سازی می شود و از هدر رفتن یا آسیب عضلات جلوگیری می کند. گلوتامین به بدن شما کمک می کند تا سریع تر بهبود یابد؛ در نتیجه زمان بهبود را کاهش داده و شما را برای تمرین یا جلسه بعدی آماده می کند.

 

بهترین زمان مصرف پودر سفیده تخم مرغ(آلبومین):

مصرف پروتئین سفیده تخم مرغ می تواند نتایج تناسب اندام شما را بهبود بخشد پروتئین هایی مانند سفیده تخم مرغ در بدن به اجزای تشکیل دهنده خود که به اسیدهای آمینه معروف هستند، تجزیه می شوند. بدن برای ترمیم آسیب به بافت ماهیچه ای ناشی از زندگی روزمره یا ورزش شدید به اسیدهای آمینه نیاز دارد. همیشه قبل از استفاده از پروتئین سفیده تخم مرغ با پزشک خود مشورت کنید . هرگز تخم مرغ خام یا سفیده خام آن ها را مصرف نکنید.

مزایای پودر سفیده تخم مرغ یا آلبومین

  • مصرف پروتئین سفیده تخم مرغ یک جایگزین سالم برای کسانی است که نمی توانند پروتئین هایی مانند لبنیات، سویا و محصولات حاوی گلوتن را تحمل کنند. 
  • پودرهای پروتئینی مانند سفیده تخم مرغ مکمل مناسبی برای رژیم متعادل شما هستند.
  • افزایش مصرف پروتئین تأثیر حرارتی بر بدن دارد، به این معنی که گرما تولید می کند. این کالری اضافی به این دلیل ظاهر می شود که هضم پروتئین کالری بیشتری نسبت به هضم کربوهیدرات یا چربی می سوزاند.

بهترین زمان مصرف سفیده در بدنسازی:

بهترین زمان مصرف مکمل, مجله پارسی پودر

یک زمان عالی برای نوشیدن پروتئین سفیده تخم مرغ صبح به محض بیدار شدن است. همچنین بین وعده های غذایی زمان بسیار خوبی برای مصرف پروتئین تخم مرغ برای افزایش مصرف روزانه پروتئین در رژیم غذایی است.

 مصرف پودر سفیده تخم مرغ قبل از تمرین می تواند اسیدهای آمینه ضروری برای عملکرد ماهیچه ها را تأمین کند. جف اندرسون، نویسنده “Optimal Anabolics” می گوید: بهترین زمان برای نوشیدن پروتئین سفیده تخم مرغ بلافاصله پس از جلسه تمرین مقاومتی شما برای تأمین مواد مغذی و بهبود عضلات است.

برای مشاهده محصول پودر سفیده تخم مرغ کلیک کنید .

سخن آخر

به طور حتم، ترکیبات پروتئینی و مکمل های ورزشی یکی از مهم ترین مواد مغذی است که ورزشکاران برای کمک به رشد ماهیچه های بدن استفاده می کنند. مکمل های بدنسازی با تأمین پروتئین به روند عضله سازی و رشد آن ها کمک می کنند. اما رعایت بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی همیشه مهم ترین است . زیرا هر زمانی که پروتئین می خورید دارای مزایا و اهدافی است که بسیاری از ورزشکاران نمی دانند. بنابراین برای افزایش بهبود عضله و عملکرد بدن باید به زمان مناسب مصرف مکمل های بدنسازی دقت کنید.

منابع

prosupps | theproteinworks | totalshape | healthkart | fastandup 

1 تا 5 ( راست ب چپ )

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

هنوز امتیازی داده نشده .

malmir

دیدگاه کاربران (6 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید